Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/37644| Title: | Від патерналізму до партнерства (рецензія на книжку Тетяни Семигіної та Ольги Столярик «Розвиток сильних сторін клієнтів соціальної роботи») |
| Other Titles: | BETWEEN CLASSICISM AND INNOVATION (A REVIEW OF THE NEW FACE OF SOCIAL WORK: CONTEMPORARY THEORIES AND APPROACHES BY TETYANA SEMIGINA AND OLHA STOLYARYK) |
| Authors: | Слозанська, Ганна Іванівна |
| Bibliographic description (Ukraine): | Слозанська Г. Від патерналізму до партнерства (рецензія на книжку Тетяни Семигіної та Ольги Столярик «Розвиток сильних сторін клієнтів соціальної роботи») // Social Work and Education. Ternopil : Vector, 2025. Vol. 12. No. 2. P. 540-543 |
| Issue Date: | 2025 |
| Publisher: | Vektor |
| Keywords: | соціальна робота теорії освіта професійна ідентичність навчальний посібник social work theories education professional identity textbook |
| Abstract: | У рецензії проаналізовано новітній український навчальний посібник, присвячений сучасним теоріям соціальної роботи (Тетяна Семигіна та Ольга Столярик «Нове обличчя соціальної роботи: сучасні теорії та підходи», 2025). Увагу акцентовано на структурі, змісті та методологічному підході авторського колективу, який пропонує цілісне бачення трансформації соціальної роботи як науки, професії та практики. Оцінюється значення посібника для формування теоретичної підготовки студентів і фахівців. Зроблено висновок про вагомий внесок видання в розвиток україномовного науково-освітнього простору соціальної роботи. This review analyzes a recent Ukrainian textbook dedicated to contemporary theories of social work (The New Face of Social Work: Contemporary Theories and Approaches by Tetyana Semigina and Olha Stolyaryk, 2025). The focus is placed on the structure, content, and methodological approach adopted by the authors, who offer a holistic vision of the transformation of social work as a science, profession, and practice. The textbook’s value for the theoretical training of students and practitioners is assessed. The review concludes that the publication makes a significant contribution to the development of the Ukrainian-language academic and educational space in social work. |
| URI: | https://journals.uran.ua/swe/issue/view/19826 http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/37644 |
| ISSN: | 2520-6230 2520-6451 |
| Appears in Collections: | Social Work and Education Vol. 12. No. 3 (2025) |
Files in This Item:
| File | Description | Size | Format | |
|---|---|---|---|---|
| 20_Slozanska.pdf | 601,41 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.