Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/37654
Title: Компетентісний підхід у формуванні майбутнього вчителя географії в процесі практичної підготовки
Authors: Каплун, Іван Григорович
Заблоцький, Богдан Володимирович
Bibliographic description (Ukraine): Каплун І., Заблоцький Б. Компетентісний підхід у формуванні майбутнього вчителя географії в процесі практичної підготовки // Міждисциплінарні інтеграційні процеси у системі географічної, туризмологічної та екологічної науки : матеріали ІV Міжнародної науково-практичної конференції приуроченої 35-літтю утворення географічного факультету в Тернопільському національному педагогічному університеті імені Володимира Гнатюка (м. Тернопіль, 15-16 травня 2025 р.). Тернопіль : ФОП Осадца Ю. В., 2025. С. 278-283
Issue Date: 15-May-2025
Publisher: ФОП Осадца Ю. В.
Keywords: professional competence
professional competence
competence structure
competence approach
practical training
Abstract: The article deals with the basic requirements for quality training and presents the structure of professional competence of a geography teacher. The main attention is paid to the formation of professional competencies of future geography teachers, especially in the process of practical training. The importance and peculiarities of the formation of professional competencies during the training (field) and production (pedagogical) practices are outlined. The peculiarities of education and practical training of future geography teachers in the dual form of education are noted. The ways of improving pedagogical practice in the context of forming methodological competence and ways of improving field practices in the context of forming other competencies of future geography teachers are outlined.
URI: http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/37654
Appears in Collections:Міждисциплінарні інтеграційні процеси у системі географічної, туризмологічної та екологічної науки

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
65_KAPLUN_ZABLOTsKYI.pdf76,04 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.