Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс:
http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/37707| Название: | Педагогічні умови формування навичок ділового мовлення |
| Другие названия: | PEDAGOGICAL CONDITIONS FOR THE FORMATION OF BUSINESS SPEECH SKILLS |
| Авторы: | Криськів, Мирослава Йосипівна Винничук, Олег Теофілович Бурдяк, Ілона Михайлівна Павлишин, Ілона Олександрівна |
| Библиографическое описание: | Криськів М. Й., Винничук О. Т., Бурдяк І. М., Павлишин І. О. Педагогічні умови формування навичок ділового мовлення // Наука і техніка сьогодні (Серія «Педагогіка», Серія «Право», Серія «Економіка», Серія «Фізико-математичні науки», Серія «Техніка»)» : журнал. Київ, 2025. № 11(52) С. 1077-1090. DOI : https://doi.org/10.52058/2786-6025-2025-11(52)-1077-1090 |
| Дата публикации: | 2025 |
| Ключевые слова: | ділове мовлення комунікативна компетентність учні педагогічні умови мовленнєвий розвиток освітнє середовище методика навчання business speech communicative competence students pedagogical conditions speech development educational environment teaching methodology |
| Краткий осмотр (реферат): | Стаття присвячена дослідженню педагогічних умов, що
забезпечують формування навичок ділового мовлення
учнів у сучасному освітньому середовищі. У роботі
розкрито теоретичні підходи до розуміння ділового
мовлення як складника комунікативної компетентності,
акцентовано увагу на важливості раннього розвитку
відповідних умінь у школярів у зв’язку зі змінами ринку
праці, підвищенням ролі цифрової комунікації та
зростанням потреби у володінні формальними стилями
мовлення. У статті визначено ключові педагогічні умови,
де центральне місце посідають цілеспрямована організація
навчального процесу, використання практикоорієнтованих
завдань, інтеграція міжпредметних зв’язків, створення
мовленнєвого середовища та активна залученість учнів у
реальні або змодельовані ситуації ділової комунікації.
Проаналізовано сучасні дослідження з
лінгводидактики, методики викладання української мови
та комунікативної педагогіки, що обґрунтовують
актуальність формування навичок ділового мовлення ще
на шкільному етапі. Запропоновано авторське бачення
оптимізації навчального процесу: запровадження
тренінгових форматів, системне застосування рольових
ігор, опрацювання автентичних текстів ділового стилю,
розвиток умінь усної та письмової аргументації. У статті
узагальнено основні методичні підходи та окреслено
умови, що забезпечують ефективне засвоєння ділового
мовлення, серед яких важливою є індивідуалізація
навчання, цифрові інструменти й рефлексивні практики.
Сформульовані висновки можуть бути використані
педагогами, методистами, укладачами навчальних
програм та вчителями української мови під час оновлення
змісту уроків, спрямованих на розвиток комунікативної
компетентності учнів. The article is devoted to the study of pedagogical conditions that ensure the formation of business speech skills of students in a modern educational environment. The work reveals theoretical approaches to understanding business speech as a component of communicative competence, focusing on the importance of early development of relevant skills in schoolchildren in connection with changes in the labor market, the increasing role of digital communication and the growing need for mastering formal speech styles. The article identifies key pedagogical conditions, where the central place is occupied by the purposeful organization of the educational process, the use of practice-oriented tasks, the integration of interdisciplinary connections, the creation of a speech environment and the active involvement of students in real or simulated situations of business communication. Modern studies on linguodidactics, methods of teaching the Ukrainian language and communicative pedagogy, which substantiate the relevance of the formation of business speech skills at the school stage, are analyzed. The author's vision of optimizing the educational process is proposed: the introduction of training formats, the systematic use of role- playing games, the processing of authentic texts of business style, the development of oral and written argumentation skills. The article summarizes the main methodological approaches and outlines the conditions that ensure the effective mastery of business speech, among which the individualization of learning, digital tools and reflective practices are important. The formulated conclusions can be used by educators, methodologists, curriculum developers and teachers of the Ukrainian language when updating the content of lessons aimed at developing students' communicative competence. |
| URI (Унифицированный идентификатор ресурса): | http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/37707 |
| ISSN: | 2786-6025 |
| Располагается в коллекциях: | Статті (міжфакультетні) |
Файлы этого ресурса:
| Файл | Описание | Размер | Формат | |
|---|---|---|---|---|
| Article_Kryskiv_Vynnychuk_Burdiak_Pavlyshyn.pdf | 3,31 MB | Adobe PDF | Просмотреть/Открыть |
Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.