Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/5141
Полная запись метаданных
Поле DCЗначениеЯзык
dc.contributor.authorПавленко, Ірина Сергіївна-
dc.date.accessioned2015-02-05T08:35:38Z-
dc.date.available2015-02-05T08:35:38Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifier.citationПавленко, І. С. Формування загальнокультурної компетентності учнів старшої школи у процесі вивчення предметів гуманітарного циклу [Текст] : автореф. дис. на здоб. наук. ступ. канд. пед. наук : 13.00.09 - теорія навчання / Павленко Ірина Сергіївна ; ТНПУ ім. В. Гнатюка. - Тернопіль, 2014. - 19 с.uk_UA
dc.identifier.urihttp://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/5141-
dc.descriptionЗахист відбувся «25» грудня 2014 року об 11.00 годині на засіданні спеціалізованої вченої ради Д 58.053.01 у Тернопільському національному педагогічному університеті імені Володимира Гнатюка за адресою: зала засідань, вул. М. Кривоноса, 2, м. Тернопіль, 46027. З дисертацією можна ознайомитись у бібліотеці Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка за адресою: вул. М. Кривоноса, 2, м. Тернопіль, 46027.uk_UA
dc.description.abstractДисертаційне дослідження присвячене проблемі формування загальнокультурної компетентності учнів старшої школи. Запропоновано авторське визначення поняття «загальнокультурна компетентність учня старшої школи», розроблено структуру загальнокультурної компетентності. Як основний механізм впливу на формування загальнокультурної компетентності старшокласників обрано структурно-функціональну модель формування загальнокультурної компетентності учнів старшої школи у процесі вивчення предметів гуманітарного циклу. Виявлено відповідні дидактичні умови: розширення культурно-освітнього простору через взаємодію різних джерел культури; інтеграція особистого та предметного гуманітарного досвіду учнів старшої школи; дидактичний синтез, кореляція та стрижнезація гуманітарної навчальної інформації; доцільне використання культурологічного коментування у процесі вивчення предметів гуманітарного циклу.uk_UA
dc.description.abstractДиссертационное исследование посвящено проблеме формирования общекультурной компетентности учащихся старшей школы. На основе анализа широкого круга философской, педагогической, психологической, методической литературы, современной нормативной базы организации учебного процесса в средней школе предлагается авторское определение феномена общекультурной компетентности ученика старшей школы. Раскрыта структура общекультурной компетентности, которая состоит из пяти составляющих: когнитивно-аксиологическая (гуманитарные знания старшеклассника, эрудированность, ценностные ориентации и ориентации в культурных контекстах), эмпирико-процессуальная (способы учебной деятельности, общие и специальные учебные умения и навыки, опыт использования гуманитарных знаний), информатическая (компьютерная грамотность, навыки использования современных информационных технологий, критическое отношение к информационным источникам), креативно-познавательная (использование эвристических процедур, активность в познании культур, творческие способности), коммуникативно-личностная (навыки интеркультурного взаимодействия, культурная, речевая, религиозная толерантность, эмпатичность, дидактико-культурная рефлексия). Каждая составляющая – подсистема определенных элементов.uk_UA
dc.description.abstractThe thesis is devoted to the problem of forming high school students’ general culture competence in the study of the humanities. Available author's definition of "high school students’ general culture competence" is presented, the structure of one’s general cultural competence is developed. Modelling was chosen as a major influence on the formation mechanism of high school students’ general culture competence in the study of the humanities: created structural-and-functional model of high school students’ general culture competence in the study of the humanities; developed didactic conditions as its internal components: expansion of cultural and educational space through the interaction of different sources of culture; integration of high school students’ personal and substantive humanitarian experience; didactic synthesis, correlation and core establishment of humanitarian educational information, appropriate use of cultural commentary in the study of the humanities.uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.publisherТернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюкаuk_UA
dc.subjectзагальнокультурна компетентністьuk_UA
dc.subjectструктурно-функціональна модельuk_UA
dc.subjectдидактичні умовиuk_UA
dc.subjectгуманітарний циклuk_UA
dc.subjectучні старшої школиuk_UA
dc.titleФормування загальнокультурної компетентності учнів старшої школи у процесі вивчення предметів гуманітарного циклуuk_UA
dc.title.alternativeФормирование общекультурной компетентности учащихся старшей школы в процессе изучения предметов гуманитарного циклаuk_UA
dc.title.alternativeFormation of high school students’ general culture competence in the study of the humanitiesuk_UA
dc.typeThesisuk_UA
Располагается в коллекциях:13.00.09 - Теорія навчання

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
Pavlenko.pdf383,43 kBUnknownПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.