Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/5587
Title: Розвиток професіоналізму вчителів природничих дисциплін у системі післядипломної освіти України (1940-і рр. ХХ – початок ХХІ ст.)
Other Titles: Развитие профессионализма учителей естественных дисциплин в системе последипломного образования Украины (40-е гг. ХХ – начало ХХІ ст.)
The natural sciences teachers’ professionalism in the in-service teacher training system of Ukraine (40-s of the XX century − the beginning of the XXI century).
Authors: Жорова, Ірина Ярославівна
Bibliographic description (Ukraine): Жорова, І. Я. Розвиток професіоналізму вчителів природничих дисциплін у системі у системі післядипломної освіти України (1940-і рр. ХХ - початок ХХІ ст.) [Текст] : автореф. дис. на здоб. наук. ступ. д-ра пед. наук : 13.00.01 - загальна педагогіка та історія педагогіки / Жорова Ірина Ярославівна ; Тернопільський нац. пед. ун-т ім. В. Гнатюка. – Тернопіль, 2015. – 36 с.
Issue Date: 2015
Publisher: Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка
Keywords: професіоналізм
вчителі природничих дисциплін
післядипломна педагогічна освіта
зміст післядипломної освіти
форми і методи професійного розвитку
періодизація розвитку професіоналізму вчителів природничих дисциплін
Abstract: Дисертація присвячена дослідженню проблеми розвитку професіоналізму вчителів природничих дисциплін у системі післядипломної освіти в історико-педагогічній ретроспективі. На основі вивчення наукової літератури, архівних джерел, аналізу теорії і практики післядипломної педагогічної освіти визначено й розкрито суспільно-політичні, структурно-організаційні, змістовно-технологічні та галузеві освітні чинники впливу на розвиток професіоналізму вчителів природничих дисциплін в досліджуваний період, обґрунтовано ґенезу детермінант, змісту, форм і методів розвитку професіоналізму вчителів природничих дисциплін у системі післядипломної педагогічної освіти України в 1940-х рр. ХХ – початку ХХІ ст. Виокремлено періоди розвитку професіоналізму вчителів природничих дисциплін: І період (1940–1958 рр.) – організаційно-пошуковий; ІІ період (1959–1967 рр.) – адаптаційно-політехнічний; ІІІ період (1968–1990 рр.) – реформаторсько-новаторський ; ІV період (1991–2014 рр.) – технологічно-творчий. Визначено можливості творчого використання історичного досвіду розвитку професіоналізму вчителів природничих дисциплін в умовах інтеграції країни в європейський освітній простір.
Диссертация посвящена исследованию проблемы развития профессионализма учителей естественных дисциплин в системе последипломного образования в историко-педагогической ретроспективе. На основе изучения научной литературы, архивных источников, анализа теории и практики последипломного педагогического образования определены и раскрыты общественно-политические, структурно-организационные, содержательно-технологические и отраслевые образовательные факторы влияния на развитие профессионализма учителей естественных дисциплин в исследуемый период, обоснован генезис детерминант, содержания, форм и методов развития профессионализма учителей естественных дисциплин в системе последипломного педагогического образования Украины в 1940-х гг. ХХ – начале ХХІ вв. Выделены периоды развития профессионализма учителей естественных дисциплин: І период (1940−1958 гг.) – организационно-поисковый; II период (1959−1967 гг.) – адаптационно-политехнический; III период (1968−1990 гг.) – реформаторско-новаторский; IV период (1991−2014 гг.) – технологически-творческий. Определены возможности творческого использования исторического опыта развития профессионализма учителей естественных дисциплин в условиях интеграции страны в европейское образовательное пространство.
Thesis presents an investigation of the Natural Sciences teachers' professionalism development historical and pedagogical problems within Ukraine’s system of Post-graduate Education in the 40-s of the XX century – the beginning of the XXI century. Having researched, comprehended and analyzing the scientific, historical-pedagogical, archival sources, In-Service teacher-training practices the Natural Sciences teachers' professional development factors were determined and characterized: socio-political (social, economic, cultural, educational), structural-organizational (the Post-Graduate system structure and the ways it is organized), educational and affiliated (the Natural Sciences' principles, content, forms and methods at the secondary school), content-technological (educators' professional development content, forms and methods).
Description: Захист відбудеться 29 травня 2015 р. об 11.00 год. на засіданні спеціалізованої вченої ради Д 58.053.01 у Тернопільському національному педагогічному університеті ім. Володимира Гнатюка за адресою: зала засідань, вул. М. Кривоноса, 2, м. Тернопіль, 46027. З дисертацією можна ознайомитися у бібліотеці Тернопільського національного педагогічного університету ім. Володимира Гнатюка за адресою: вул. М. Кривоноса, 2, м. Тернопіль, 46027.
URI: http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/5587
Appears in Collections:13.00.01 - Загальна педагогіка та історія педагогіки

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Gorova.pdf384,2 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.