Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/6305
Полная запись метаданных
Поле DCЗначениеЯзык
dc.contributor.authorДубцова, Ольга-
dc.date.accessioned2016-03-22T09:33:08Z-
dc.date.available2016-03-22T09:33:08Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifier.citationLack / divergence of conceptual structures of ontological knowledge shared by social groups as a lingua-cognitive cause of communicative failures (on the material of the American cinema discourse)uk_UA
dc.identifier.urihttp://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/6305-
dc.description.abstractСтаття містить аналіз лінгвокогнітивних причин комунікативних невдач, що є наслідком несформованості або незбіжності концептуальних структур соціально-групових онтологічних знань комунікантів. Методологічною основою роботи є інтеграційний підхід до розуміння мови, що спирається на діяльнісний стиль мислення, в рамках якого мовний знак розглядається як форма, що наділяється семіотичною значущістю лише безпосередньо в акті комунікації. Комунікація мислиться як інтерактивна міжсуб’єктна діяльність (як мовленнєва, так і немовленнєва), змістом якої є встановлення спільних орієнтирів у життєвому просторі на підґрунті вироблення спільних смислів. Доводиться, що приналежність комунікантів до різних соціальних груп, сформованих в межах певної лінгвокультури, впливає на знання та досвід комунікантів. Відсутність або відмінність цього досвіду може спричиняти комунікативні невдачі, що виявляються у відсутності або амбівалентності семіозису в ситуаціях комунікації. Зафіксовано, що відповідальність за комунікативну невдачу може нести як адресат, так і адресант через порушення лінгвоетологічних норм.uk_UA
dc.description.abstractThe article contains the analysis of linguacognitive causes of communicative failures resulting from the lack / divergence of conceptual structures of communicants' social-community ontological knowledge. The methodological basis of the paper is represented by the integrational approach to language understanding, which is based on the dynamic way of thinking that views a linguistic sign as a form that is endowed with semiotic significance in the act of communication. Communication is perceived as an interactive interpersonal activity (both verbal and non-verbal) aimed at establishing common life guidelines on the basis of working out common meanings. It is proved that communicants' belonging to different social groups formed within a particular lingua-culture affects their experience. The lack or divergence of this experience may cause communicative failures resulting either in the absence or ambivalence of semiosis in the situation of communication. It has been observed that both addresser and addressee can be responsible for a communicative failure through violating lingua-ethological norms.uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.publisherТернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюкаuk_UA
dc.subjectкомунікативна невдачаuk_UA
dc.subjectінтеракційна модель комунікаціїuk_UA
dc.subjectконцептуалізаціяuk_UA
dc.subjectконцептuk_UA
dc.subjectсеміозисuk_UA
dc.subjectонтологічне знанняuk_UA
dc.titleНесформованість/незбіжність концептуальних структур соціально-групових онтологічних знань як лінгвокогнітивна причина комунікативних невдач (на матеріалі американського кінодискурсу)uk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Располагается в коллекциях:Studia Methodologica. Вип. 38

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
Dubtsova.pdf271,56 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.