Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/6335
Полная запись метаданных
Поле DCЗначениеЯзык
dc.contributor.authorБабійчук, Тамара-
dc.date.accessioned2016-03-30T12:34:29Z-
dc.date.available2016-03-30T12:34:29Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifier.citationБабійчук, Т. Лінії життя (за романом "Примха Олмейера" Джозефа Конрада) / Тамара Бабійчук // Studia Methodologica / Volodymyr Hnatyuk National Pedagogic University of Ternopil ; Editorial Board: N. Poplavs'ka, M. Tkachuk, T. Oliynyk. – Ternopil : TNPU, 2014. – Issue 39. – С. 93–99. – Додаток. – Бібліогр. в кінці ст.uk_UA
dc.identifier.urihttp://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/6335-
dc.description.abstractПеред Україною сьогодні стоїть по-державницьки важливе завдання – виховати підростаюче покоління високодуховним. У час загального нечитання художньої літератури мододій людині слід дати книги, в яких ставляться проблеми філософії, моралі, краси, громадянської позиції, сили, самоутвердження, добра і зла. Саме такими є книги англійського письменника Джозефа Конрада, поляка за національністю, що народився на українській землі (Житомирщина). У статті запропоновано матеріал за романом «Примха Олмейера» для використання в позанавчальних літературних заходах в юнацькій та молодіжній аудиторії, подано орієнтовний перебіг проблемної лекції. Виокремлено кілька ліній життя (Каспара Олмейера, місіс Олмейер, Найни, Дейна Марули). Усі інші питання заходу можуть бути частково розроблені на основі запропонованого матеріалу. У ході лекції доцільно використати інсценізацію уривка з роману (подано в додатку).uk_UA
dc.description.abstractAt present the task of state importance stands before Ukraine – to educate the rising generation of high cultural wealth. In time when fiction literature is not generally read, a young person should be given books which deal with the problems of philosophy, morals, beauty, civil position, power, self- affirmation, goodness and evil. So are the books of the English writer Joseph Conrad. Pole by nationality, he was born on Ukrainian earth (Zhytomyr region). In his novel Almayer's Folly (1895) the accent is made on such important for young boys and girls questions, as sense of life, vital plan, paternal scenario, loneliness, choice, moral values, positive and negative emotions and so on. On the first place for a writer is a fate of a man. And this fate is not simple, as well as not simple, even extreme are the situations which the man gets in. But the main thing, according to Conrad, it is always to remain a whole-hearted man. The man who lives according to the laws of goodness and love and observe a law; knows his duties and fulfills them professionally; is a strong and honest person. The material after Joseph Conrad’s novel Almayer's Folly offered in the article can be used for extracurricular activities in literature for a youth audience. The article gives an approximate course of problem lecture. A few lines of life (of Caspar Almayer, Mrs.Almayer, Nine, Diana Marul) are distinguished. All other tasks of the activity can be partly worked out on the basis of the offered material. During the lecture it is recommended to dramatize a fragment from the novel (See appendixes).uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.publisherТернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюкаuk_UA
dc.subjectДжозеф Конрадuk_UA
dc.subjectжиттєвий планuk_UA
dc.subjectбатьківський сценарійuk_UA
dc.subjectбатьківський дімuk_UA
dc.subjectсамотністьuk_UA
dc.subjectдуховністьuk_UA
dc.subjectморальні цінності людиниuk_UA
dc.titleЛінії життя (за романом "Примха Олмейера" Джозефа Конрада)uk_UA
dc.title.alternativeLines of life (after Joseph Conrad’s novel Almayer's Folly)uk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Располагается в коллекциях:Studia Methodologica. Вип. 39

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
Babiychuk.pdf277,82 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.