Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/6955
Назва: Історіографічні студії Михайла Грушевського: досвід і уроки
Інші назви: Историографические студии Михаила Грушевского: опыт и уроки
Mykhailo Hrushevskys’ historiography studios – the experience and lessons
Автори: Калакура, Ярослав
Бібліографічний опис: Калакура, Я. Історіографічні студії Михайла Грушевського: досвід і уроки / Ярослав Калакура // Україна–Європа–Світ : міжнародний збірник наукових праць : 25-ій річниці Незалежності України присвячено / редкол.: Ю. М. Алексєєв, Л. М. Алексієвець, М. М. Алексієвець [та ін.]. – Тернопіль : ТНПУ, 2016 . – Вип. 17. – С. 203–215. – (Історія, міжнародні відносини). – Бібліогр. в кінці ст.
Дата публікації: 2016
Видавництво: Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка
Ключові слова: М. Грушевський
історіографія
українська історіографія
історіографічні студії
жанри
європейський контекст
методологія
досвід історіописання
наукові школи
лабораторія
Короткий огляд (реферат): У статті з урахуванням надбань новітньої історіографії та на основі залучення маловідомих джерел або їх нового прочитання з’ясовуються досвід та повчальні уроки історіографічних студій Михайла Грушевського, висвітлюється його внесок у запровадження та змістовне наповнення концептів “історіографія” та “українська історіографія”. Запропоновано типологію жанрів та проблематики історіографічних праць ученого, показано низку їх особливостей. Звернуто увагу на лідерську роль історика у львівській та київській наукових школах, у нагромадженні ними досвіду опрацювання історичних, філософських, методологічних і методичних засад історіографічного пізнання. Розглянуті найбільш характерні риси наукової лабораторії та академічного стилю історіографічних досліджень М. Грушевського, включаючи написання біографічних праць, критично-бібліографічних оглядів та рецензій, наголошено на їх європейському контексті. Виокремлено ряд недостатньо досліджених аспектів проблеми, висловлені пропозиції щодо її подальшого опрацювання.
В статье с учетом достижений новейшей историографии и на основе привлечения малоизвестных источников или их нового прочтения исследуются опыт и поучительные уроки историографических студий Михаила Грушевского, освещается его вклад во внедрение и содержательное наполнение концептов “историография” и “украинская историография”. Предложено типологию жанров и проблематики историографических трудов ученого, показан ряд их особенностей. Обращено внимание на лидерскую роль историка во львовской и киевской научных школах, в обогащении ими опыта разработки истoрических, философских, методологических и методических основ историографического познания. Рассмотрены наиболее характерные черты научной лаборатории и академического стиля историографических исследований М. Грушевского, включая написание биографических трудов, критико-библиографических обзоров и рецензий, сделано ударение на их европейский контекст. Выделен ряд недостаточно исследованных аспектов проблемы, высказаны предложения по ее дальнейшему изучению.
Considering the achievements of modern historiography and based on the involvement of a little-known sources or new reading they study the experience of historiographical studios of Hrushevsky, its role in the implementation and institutionalization of the term of historiography and “Ukrainian historiography”. They proposed the typology of genre and issues of the historiographical studies and revealed a number of features They pointed out an evolution of content of the “historiography” concept in the work of the historian, made a typology of issues. They highlight leadership role of the scientist in Lviv and Kyiv scientific school, his contribution to the study of historical, philosophical, methodological and methodical bases of historiographical knowledge. It’s considered the specific genres of scientific laboratory and academic style of Hrushevskyi historiografical studies, including critical and bibliographic reviews. The author analyzes their European context. Paid attention to the insufficiently investigated aspects, made suggestions for further processing.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/6955
Розташовується у зібраннях:Україна–Європа–Світ. 2016. Вип. 17

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Kalakura.pdf635,72 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.