Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/8221
Полная запись метаданных
Поле DCЗначениеЯзык
dc.contributor.authorСтепанюк, Ігор-
dc.date.accessioned2017-10-10T07:54:54Z-
dc.date.available2017-10-10T07:54:54Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.citationСтепанюк, І. Початкова хореографічна освіта Волині як джерело розвитку професійного хореографічного мистецтва / Ігор Степанюк // Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Сер. Мистецтвознавство. – 2017. – № 1 (Вип. 36). – С. 100–106. – Бібліогр. наприкінці ст.uk_UA
dc.identifier.urihttp://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/8221-
dc.description.abstractУ статті досліджено особливості функціонування системи початкової хореографічної освіти Волині як джерела розвитку масового професійного хореографічного мистецтва. Розглянуто роль шкіл хореографічного мистецтва при дитячих творчих колективах, хореографічних відділах дитячих шкіл естетичного виховання. На прикладі ансамблю народного танцю “Радість”, який діє при Палаці учнівської молоді в місті Луцьку, в дослідженні охарактеризовано специфіку організації навчально-виховного процесу в цьому та інших позашкільних навчальних хореографічних закладах.uk_UA
dc.description.abstractВ статье исследованы особенности функционирования системы начального хореографического образования Волыни как источника развития массового профессионального хореографического искусства. Рассмотрено роль школ хореографического искусства при детских творческих коллективах, хореографических отделах детских школ эстетического воспитания. На примере ансамбля народного танца “Радость”, который действует при Дворце учащейся молодежи в городе Луцке, в исследовании охарактеризовано специфику организации учебно-воспитательного процесса в этом и других внешкольных учебных хореографических заведениях.uk_UA
dc.description.abstractIt is researched in the article the peculiarities of functioning the system of primary choreographic education of Volyn as a source of development of professional mass сhoreographical art. It is outlined the role of choreographic schools at children’s art groups, choreographic departments at children’s schools of aesthetic education in artistic and aesthetic students’ development, forming their national conscience and culture, functioning the system of purposeful spiritual becoming of children’s personality. Choreographic Art in general and the folk and stage dance in particular is an integral part of the artistic and aesthetic upbringing of extra-scholastic education, that enables children to master perfectly the beauty and expressive language of movement, promotes forming the proper posture, develop physical strength and endurance while performing technical and methodological components of folk dance. Thanks to the system of choreographic training and upbringing, that is inherent in the folk and stage dance, children are involved in the development of dance and musical abilities, which helps them more perfectly and subtly perceive the professional choreography. On the example of the activity of the Folk Dance Ensemble “Radist”, which functionates at the Palace of Students Youth in Lutsk, in the research is characterized the specifics of the organization of educational process in this and other extra-scholastic dance educational institutions in the aspect of the use of modern teaching methods in tuition the folk and stage dance and the forms of work, based on scientific and theoretical positions of didactics. It is analyzed the appropriateness of use at certain stages of learning different techniques and methods of adoption the folk dance: demonstration, model, verbal method, musical accompaniment. It is grounded the practical need of students’ mastering the choreographical art techniques of performing the dance and lexical group of folk and stage choreography for their use in acting the dance compositions. It is traced, that successful mastering of dance and choreographic skills caused by the use of new approaches to the organization of the educational process. It was found that folk dance ensemble “Radist”, which has over 450 members (children aged 4 to 18 years) is a center of aesthetic upbringing of children of Volyn region. The ensemble is widely popular in the region and beyond due to the high skills of performers, that caused the embodiment of the ideas of modern dance pedagogy in the process of creating a series of choreographic performances and active and festival and concert activity.uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.publisherТернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюкаuk_UA
dc.relation.ispartofseriesМистецтвознавство;-
dc.subjectхореографічна освітаuk_UA
dc.subjectхореографіяuk_UA
dc.subjectхореографічне мистецтвоuk_UA
dc.subjectестетичне вихованняuk_UA
dc.subjectпрофесійна освітаuk_UA
dc.subjectнародний танецьuk_UA
dc.titleПочаткова хореографічна освіта Волині як джерело розвитку професійного хореографічного мистецтваuk_UA
dc.title.alternativeНачальное хореографическое образование Волыни как источник развития профессионального хореографического искусстваuk_UA
dc.title.alternativePrimary choreographic education of Volyn as a source of development of professional choreographical Artuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Располагается в коллекциях:Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету ім. В. Гнатюка. Сер. Мистецтвознавство. 2017. № 1

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
Stepaniuk.pdf317,56 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.