Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/8301
Полная запись метаданных
Поле DCЗначениеЯзык
dc.contributor.authorПетрова, Світлана-
dc.date.accessioned2017-10-20T08:21:11Z-
dc.date.available2017-10-20T08:21:11Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.citationПетрова, С. Національно-патріотичне виховання і становлення особистості дитини-сироти: на прикладі дитячого будинку "Перлинка" / Світлана Петрова // Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Сер. Педагогіка. – 2017. – № 2. – С. 152–157. – Бібліогр. в кінці ст.uk_UA
dc.identifier.urihttp://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/8301-
dc.description.abstractРозглянуто проблеми національно-патріотичного виховання, що є однією з важливих складових становлення особистості дитини, котра росте без батьків. Вказано, що для дітей-сиріт, чий життєвий досвід деформує уявлення про світоглядні цінності, це виховання є особливо важливим. Зазначено, що постійна робота з дітьми-сиротами, спостереження за ними, щоденне їх виховання надають можливість розробки інноваційних програм їхнього духовного зростання, а також впровадження, вдосконалення та коригування вказаних програм в процесі дії та аналізу їх ефективності. Показано, що інноваційний підхід, впроваджений в дитячому будинку «Перлинка» в м. Одеса, може забезпечити соціальну адаптацію вихованців, реалізацію їхнього потенціалу, становлення духовних цінностей. Створена в цьому дитячому будинку програма національно-патріотичного, духовно-морального та громадянського виховання є основою формування в дитині-сироті соціально активної особистості, громадянина і патріота.uk_UA
dc.description.abstractРассмотрены проблемы национально-патриотического воспитания, которое является одной из важных составляющих становления личности ребенка, который растет без родителей. Показано, что для детей-сирот, чей жизненный опыт деформирует представление о мировоззренческих ценностях, это воспитание особенно важно. Отмечено, что постоянная работа с детьми-сиротами, наблюдение за ними и ежедневное их воспитание предоставляют возможность разработки инновационных программ их духовного роста, а также внедрение, совершенствование и корректировку указанных программ в процессе действия и анализа их эффективности. Показано, что инновационный подход, внедренный в детском доме «Жемчужинка» в г. Одесса, может обеспечить социальную адаптацию воспитанников, реализацию их потенциала, становление духовных ценностей. Созданная в этом детском доме программа национально-патриотического, духовно-нравственного и гражданского воспитания является основой формирования в ребенке-сироте социально активной личности, гражданина и патриота.uk_UA
dc.description.abstractThe article deals with the problems of national-patriotic education, which is one of the major components of identity formation of the child, which grows without parents. It is especially important for orphans whose experience destroys the idea of ideological values. The spiritual, moral, national-patriotic and civic education environment that is established in the orphanage “Perlyjnka” is the basis for the formation of orphan as a socially active person, citizen and patriot. The permanent work with orphans, their observation and their daily training^ provide an opportunity to develop innovative programs of spiritual education, as well as their implementation, improvement and adjustments in their performance, analysis of their effectiveness. The innovative approach implemented in the orphanage “Perlynka” can provide the social adaptation of pupils, their high creative potential, assigning spiritual values. We have created the national program of patriotic, spiritual, moral and civic education that is the basis for the formation of an orphan as a socially active person, citizen and patriot. The basis of the methods of national and patriotic education in “Perlynka” is the formation of a positive image of the world, moral and ethical qualities: spirituality, honesty, justice, caring, courtesy, correctness, tolerance, and the ability to respect and understand other people and their needs. The program of patriotic education promotes the formation of patriotism as a spiritual component of the child's personality and is one of the factors of his readiness for social and personal self-realization. The efforts of the pedagogical collective are aimed to fostering for children the sense of national pride, love for the Motherland, its readiness to defend their country, the cultural and moral human values. And, of course, every child should be aware of himself as a citizen of Ukraine.uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.publisherТернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюкаuk_UA
dc.relation.ispartofseriesПедагогіка;-
dc.subjectнаціонально-патріотичне вихованняuk_UA
dc.subjectдуховно-моральне вихованняuk_UA
dc.subjectособистістьuk_UA
dc.subjectдитина-сиротаuk_UA
dc.titleНаціонально-патріотичне виховання і становлення особистості дитини-сироти: на прикладі дитячого будинку "Перлинка"uk_UA
dc.title.alternativeНационально-патриотическое воспитание и становление личности ребенка-сироты (на примере детского дома “Жемчужинка”uk_UA
dc.title.alternativeNational and Patriotic Education and Identity Development of Orphans (on the Example of the Orphanage "Perlynka")uk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Располагается в коллекциях:Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Сер. Педагогіка, 2017, № 2

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
Petrova.pdf488,88 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.