Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/8672
Назва: Організація дистанційного навчання майбутніх учителів початкової освіти на основі хмарних технологій
Інші назви: Организация дистанционного обучения будущих учителей начальной образования на основе облачных технологий
Organization of the distance studies of future teachers of primary education is on the basis of cloudy technologies
Автори: Горбатюк, Роман Михайлович
Потапчук, Ольга Ігорівна
Бібліографічний опис: Горбатюк Р. Організація дистанційного навчання майбутніх учителів початкової освіти на основі хмарних технологій / Р. Горбатюк, О. Потапчук / Вісник Національної академії Державної прикордонної служби України. Сер. Педагогіка. –2016– Вип.6. Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vnadped_2016_6_5.
Дата публікації: 2016
Видавництво: Національна академія Державної прикордонної служби України імені Богдана Хмельницького
Ключові слова: вчитель початкової освіти
хмарні технології
інформація
знання
модернізація
професійні завдання
учитель начального образования
облачные технологии
информация
знания
модернизация
профессиональные задачи
teachers of primary education
cloudy technologies
information
knowledge
modernisation
professional tasks
Серія/номер: Педагогіка;
Короткий огляд (реферат): У матеріалах статті окреслено основні шляхи застосування хмарних технологій у підготовці майбутніх учителів початкової освіти. Необхідність модернізації підходів до навчання таких фахівців пов’язано зі зміною компонентів освіти у загальноосвітній школі, впливом новітніх інформаційно- комунікаційних технологій. Підготовка вчителя початкової освіти повинна бути спрямована на розвиток особистості та вміння самостійно отримати нові знання, володіння прийомами самостійного пошуку інформації, опанування новими технологіями для вирішення поставлених професійних завдань. Встановлено, що переважна більшість вищих навчальних закладів лише починає впроваджувати хмарні технології.
В материалах статьи определены основные пути применения облачных технологий в подготовке будущих учителей начального образования. Необходимость модернизации подходов к обучению таких специалистов связано с изменением компонентов образования в общеобразовательной школе, влиянием новейших информационно-коммуникационных технологий. Подготовка учителя начального образования должна быть направлена на развитие личности и умение самостоятельно получить новые знания, владение приемами самостоятельного поиска информации, овладение новыми технологиями для решения поставленных профессиональных задач. Установлено, что подавляющее большинство высших учебных заведений Украины только начинает внедрять облачные технологии
In materials of the article the basic ways of application of cloudy technologies are outlined in preparation of future teachers of primary education. The necessity of modernisation of going near the studies of such specialists isrelated to the change components of education at general school, by influence of the newest of informationcommunication technologies. Preparation the teacher of primary education must be sent to development of personality and ability independently to get new knowledge, possessing the receptions of independentin formation, capture new technologies retrieval for thedecision of the put professional tasks. Creation of virtual educational spac (development of effective forms of organization of educational process) - one of key tasks of pedagogics. In basis of the informative systems that provide activity of virtual space of institution is higher learning, different approaches, methods and facilities, however most effective are the uses of cloudy technologies, that present a perspective area and open consider ableadvantages of management ofm data. Cloudy technologie sprovide comfortable network access to the informative resources (networks, servers, built on storage of data, additions, services and others like that) that can be operatively given with minimum running expenses. In preparation of future teachers of primary education cloudy technologies are able to provide individualization of educational process that is the important factor of realizationof tasks of higher education. The results of the conducted analysis of scientific researches ground to assert that on thisstage of development swingeing majority of higher educational establishments only begin to inculcate cloudy technologies and plug in curricula corresponding disciplines for their study. The informative filling and functionality of control system by avirtual educational environment (VLE, virtual learning environment) acquires for institution of higher learning of Ukraine of all greater value. VLE-system is characterized, mainly, by possibilities of generation andstorage of the content created by users, and also level of integration in social networks. There are a few arcticapproaches to the grant of education by means of modern cloudy technologies and informative resources. The first approach consists in a presence a virtual educational environment in institution teachers of primary education of higher learning, and second in development of web-sites of the personal educational environment. Services of «Google Apps for educational establishments» include for itself the wide set of tools that can be influenced to the necessities of process of preparation future teachers of primary education. The results of analysis educational services and system sallowed to carry out the comparative analysis of functional possibilities of VLE-systems (Blackboard, Moodle) with possibilities of cloudy services of Microsoft and Google. Considerable interest presents service of «Group Google», as service of the popular system that can be flexibly integratedto «Google Apps for educational establishments» as means of joint work of future teachers of primary education
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/8672
Розташовується у зібраннях:Статті

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Vnadped_2016_6_1. pdf.pdf1,36 MBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.