Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/8724
Title: Феномен трансгресії у романі «Музей покинутих секретів» О. Забужко
Other Titles: The phenomenon of transgression in the novel "The Museum of Abandoned Secrets" ("Muzei pokynutykh sekretivby") O. Zabuzhko.
Authors: Бородіца, Світлана Василівна
Bibliographic description (Ukraine): Бородіца, С. В. Феномен трансгресії у романі «Музей покинутих секретів» О. Забужко / С. В. Бородіца // Сучасная беларуская тэксталогія: актуальныя праблемы і перспектывы развіцця : матерыялы Рэсп. навукова-практычнай канферэнцыі (Мінск, 22-23 лістапада 2016 года) ; Цэнтр даследаванняў беларускай культуры, мовы і літаратуры НАН Беларусі. - Мінск : Права і эканоміка, 2016. - С. 106-111.
Issue Date: Nov-2016
Publisher: Права і эканоміка
Keywords: трансгресія
роман
жанр
синтез
синтетизм творчого мислення
неомодернізм
transgression
novel
genre
synthesis
synthetism of creative thinking
neo-modernism
Abstract: У статті осмислюється феномен трансгресії в романістиці О. Забужко, зокрема в романі «Музей покинутих секретів», у якому трансгресія реалізується на кількох рівнях: жанровому, стильовому, наративному, сюжетному, аксіологічному, мовному; обґрунтовується, що «Музей покинутих секретів» – поліфонічна і синтетична романна структура, зумовлена синтетизмом творчого мислення авторки.
The article deals with the phenomenon of transgression in the novels of O. Zabuzhko. In particular in the novel "The Museum of Abandoned Secrets" transgression is realized on the genre, style, narrative, plot, axiological and linguistic levels. It is substantiated that "The Museum of Abandoned Secrets" is polyphonic and synthetic novel structure, because of synthesis of creative thinking of the author.
URI: http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/8724
ISBN: 978-985-552-599-9
Appears in Collections:Тези конференцій

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Boroditsa_Bilorus_2016.PDF22,03 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.