Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/8810
Полная запись метаданных
Поле DCЗначениеЯзык
dc.contributor.authorКузнєцова, Олена-
dc.date.accessioned2018-04-16T10:25:20Z-
dc.date.available2018-04-16T10:25:20Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.citationКузнєцова, О. Педагогічні умови формування готовності студентів до використання оздоровчих технологій у процесі фізичного виховання і життєдіяльності / Олена Кузнєцова // Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Сер. Педагогіка. – 2017. – № 3. – С. 59–67. – Бібліогр. в кінці ст.uk_UA
dc.identifier.urihttp://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/8810-
dc.description.abstractРозглянуто педагогічні умови формування методичної готовності майбутніх фахівців до використання оздоровчих технологій у процесі фізичного виховання та життєдіяльності. Охарактеризовано їх складові: організаційно-педагогічні, дидактичні та психолого-педагогічні умови. Розкрито сутність поняття «педагогічні умови», проаналізовано погляди вчених на їх тлумачення та класифікацію. Обґрунтовано педагогічні умови інноваційної методичної системи, які забезпечать ефективне формування знань, умінь та навичок, необхідних у фізкультурно-оздоровчій діяльності. Подано трактування педагогічних умов методичної системи застосування оздоровчих технологій у процесі фізичного виховання студентів, під якими розуміють чинники, що позитивно впливають на ефективність методичної підготовки майбутніх фахівців, сприяють формуванню в них методичної готовності до застосування оздоровчих технологій в процесі фізичного виховання і життєдіяльності, підвищенню результативності фізкультурно-оздоровчої діяльності студентів загалом.uk_UA
dc.description.abstractРассмотрены педагогические условия формирования методической готовности будущих специалистов к использованию оздоровительных технологий в процессе физического воспитания и жизнедеятельности. Охарактеризованы их состовляющие: организационно-педагогические, дидактические и психолого-педагогические. Раскрыта сущность понятия «педагогические условия», проанализированы взгляды ученых на толкование и классификацию педагогических условий. Обоснованы педагогические условия инновационной методической системы, обеспечивающие эффективное формирование знаний, умений и навыков необходимых в физкультурно-оздоровительной деятельности. Представлена трактовка педагогических условий методической системы применения оздоровительных технологий в процессе физического воспитания студентов, под которыми следует понимать факторы, которые положительно влияют на эффективность методической подготовки студентов, способствуют формированию у них методической готовности к применению оздоровительных технологий в процессе физического воспитания и жизнедеятельности в частности, и повышению результативности физкультурно-оздоровительной деятельности участников учебно-воспитательного процесса в высшем учебном заведении (ВУЗ) в целом.uk_UA
dc.description.abstractThe research is devoted to the problem of creating pedagogical conditions for the formation of methodological readiness of future specialists to use health-improving technologies in the process of physical education and future life. The essence of the concept “pedagogical conditions” is determined, the views of scientists on the interpretation and classification of pedagogical conditions are analyzed. The results of the analysis of special scientific and methodological literature have shown the diversity of modern scientific research in relation to preparation of future specialists, but most of them are aimed at improving the process of preparation by introducing appropriate pedagogical technologies into this process. The generalization of the results of scientific researches of domestic scientists made it possible to determine the leading pedagogical conditions for the students’ preparation for the application of health-improving technologies in the process of physical education: forming of internal positive motivation to the use of health-improving technologies; optimization of educational process through deepening and systematization of theoretical knowledge; creation of a health-saving educational environment of a higher educational establishment. The pedagogical conditions of the innovative methodological system, that will provide the effective forming of knowledge, abilities and skills necessary in physical culture and health activities, are substantiated. Pedagogical conditions of the methodical system of application of health-improving technologies in the process of students’ physical education are interpreted as factors that positively influence the efficiency of students’ methodical preparation, contribute to the formation of their methoological readiness for the application of health-improving technologies in the process of physical education and life in particular, and increase the effectiveness of athletic-health activity of participants in the educational process in higher educational establishment on the whole. The pedagogical conditions of formation of students’ readiness in a higher educational establishment to the introduction of health-improving technologies into the process of physical education and life activity are described: organizational and pedagogical, didactic, psychological and pedagogical. The essence of the concept “health-preserving educational environment of higher educational establishment” is determined and the means of formation of health-preserving educational environment of the university are presented.uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.publisherТернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюкаuk_UA
dc.relation.ispartofseriesПедагогіка;-
dc.subjectпедагогічні умовиuk_UA
dc.subjectоздоровчі технологіїuk_UA
dc.subjectпроцес фізичного вихованняuk_UA
dc.subjectметодична системаuk_UA
dc.subjectпедагогические условияuk_UA
dc.subjectоздоровительные технологииuk_UA
dc.subjectпроцесс физического воспитанияuk_UA
dc.subjectметодическая системаuk_UA
dc.subjectpedagogical conditionsuk_UA
dc.subjecthealth-improving technologiesuk_UA
dc.subjectprocess of physical educationuk_UA
dc.subjectmethodical systemuk_UA
dc.titleПедагогічні умови формування готовності студентів до використання оздоровчих технологій у процесі фізичного виховання і життєдіяльностіuk_UA
dc.title.alternativeПедагогические условия формирования готовности студентов к использованию оздоровительных технологий в процессе физического воспитания и жизнедеятельностиuk_UA
dc.title.alternativePEDAGOGICAL CONDITIONS OF FORMING OF STUDENTS’ READINESS TO THE USE OF HEALTH TECHNOLOGIES IN THE PROCESS OF PHYSICAL EDUCATION AND LIFE ACTIVITIESuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Располагается в коллекциях:Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Сер. Педагогіка, 2017, № 3

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
8Kuznecova.pdf112,59 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.