Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/8936
Полная запись метаданных
Поле DCЗначениеЯзык
dc.contributor.authorСорока, Ольга Вікторівна-
dc.date.accessioned2018-04-25T10:55:15Z-
dc.date.available2018-04-25T10:55:15Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.citationСорока О. Формування соціальної активності майбутніх соціальних працівників засобами рекламно-інформаційних технологій / Ольга Сорока // Педагогічна освіта: теорія і практика : збірник наукових праць – Кам’янець-Подільський, Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка; Інститут педагогіки НАПН України. - 2017. – Вип. 23 (2-2017). – Ч.1. - C. 212–218.uk_UA
dc.identifier.issn2309-9763-
dc.identifier.urihttp://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/8936-
dc.description.abstractУ статті представлено різні наукові підходи до визначення поняття «активність особистості». Встановлено, що термін «соціальна активність особистості» розглядають як явище, стан, форму діяльності, утворення, характеристику або якість особистості. Охарактеризовано специфіку студентського віку з урахуванням психофізіологічного, аксіологічного, суб’єкт-об’єктного та футурологічного підходів. Увагу зосереджено на сутнісних характеристиках соціальної активності сучасних студентів. Запропоновано формувати соціальну активність майбутніх соціальних працівників, використовуючи потенціал рекламно-інформаційних технологій, до яких віднесено соціальну рекламу. Розроблено тренінгову програму для майбутніх соціальних працівників з використанням рекламно-інформаційних технологій.uk_UA
dc.description.abstractThe article deals with various scientific approaches to the definition of “individual's activity”. It is established that the term “individual's activity” is considered as a phenomenon, state, form of activity, formation, characteristic or quality of a person. It is defined the notion “social activity of future social workers” which is an integrative quality of a person based on the system of value orientations, the target installations, and is manifested in an active life position and anxiety to influence social processes in society. It is realized in a purposeful, conscious, socially significant activity. It is established that the essence of social activity consists in the ability of a person to be independent of the will manifestations expressed in the independent statement of purpose, the organization of action aimed at the achieving this goal. There are characterized the specific features of the student's age, focusing on psychophysiological, axiological, subject-object and futurological approaches to the understanding of the student youth. The attention is focused on the essential characteristics of social activity of modern students which include readiness for obtaining social and professional knowledge, the availability of socially oriented motives of social and professional activities, the focus on the expansion of socially meaningful forms and areas of activity (the creation of social projects, participation in volunteer, public, professional, creative activities); initiation of own activity in the process of professional formation; the ability to analyze and evaluate the motives of its operation and its results, the ability to predict and plan further practical socially significant activities. It is proposed to form the social activity of future social workers, using the potential of advertising and information technologies, which include social advertising. The training programme for future social workers using advertising and information technologies has been developed.uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.publisherКам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка; Інститут педагогіки НАПН Україниuk_UA
dc.subjectактивністьuk_UA
dc.subjectсоціальна активністьuk_UA
dc.subjectмайбутні соціальні працівникиuk_UA
dc.subjectрекламно-інформаційні технологіїuk_UA
dc.subjectсоціальна рекламаuk_UA
dc.subjectactivityuk_UA
dc.subjectsocial activityuk_UA
dc.subjectfuture social workersuk_UA
dc.subjectadvertising and information technologiesuk_UA
dc.subjectsocial advertisinguk_UA
dc.titleФормування соціальної активності майбутніх соціальних працівників засобами рекламно-інформаційних технологійuk_UA
dc.title.alternativeTHE FORMATIION OF SOCIAL ACTIVITY OF FUTURE SOCIAL WORKERS BY ADVERTISING AND BY ADVERT ISING AND INFORMATION TECHNOLOGIESuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Располагается в коллекциях:Статті

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
Soroka.pdf269,37 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.