Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/8954
Title: Розвиток феномену гри у філософсько-педагогічних ідеях XVIII-XIX ст.
Other Titles: Развитие феномена игры в философско-педагогических идеях XVIII-XIX в.
Evolution of a Game Phenomenon in the Philosophical and Pedagogical Ideas of the XVIII-XIX Centuries
Authors: Наумчук, Володимир Іванович
Bibliographic description (Ukraine): Наумчук, В. І. Розвиток феномену гри у філософсько-педагогічних ідеях XVIII-XIX ст. / В. І. Наумчук // Фізичне виховання, спорт і культура здоров’я у сучасному суспільстві : збірник наукових праць Східноєвропейського нацонального університету ім. Лесі Українки. – Луцьк : Східноєвропейський національний університет ім. Лесі Українки, 2016. − № 4(36). – С. 5-10.
Issue Date: 2016
Publisher: Східноєвропейський національний університет ім. Лесі Українки
Keywords: гра
феномен
людина
буття
сутність
пізнання
игра
человек
бытие
сущность
познание
game
phenomenon
human
existence
essence
cognition
Abstract: Актуальність. Необхідність подальшого дослідження ігрового феномена в часовому просторі і фіксування властивих для кожного із етапів розвитку людства характеристик гри обґрунтовується потребою формування особистості людини з урахуванням, як надбань попередніх поколінь, так і реалій сьогодення, що обумовлюють швидкі й кардинальні зміни в Україні та світі. Завдання дослідження – проаналізувати основні філософські, психолого-педагогічні та культурологічні погляди мислителів, що визначали розвиток феномена гри у XVIII-XIX століттях. Методи роботи: аналіз, синтез та узагальнення наукової інформації з проблеми дослідження, навчально-методичної літератури й Інтернет джерел. Результати. Обґрунтовано необхідність ретроспективного вивчення ігрового феномена. Розкрито основні погляди мислителів вказаного історичного періоду щодо феномена гри, в яких вона постає творчим осягненням дійсності, природним шляхом забезпечення цілісності людського життя. Установлено, що гра, володіючи значним культурологічним й педагогічним потенціалом, допомагає індивіду реалізувати основне своє призначення – відбутися як людині. Висновки. Гра – складне й багатогранне явище, що пізнається людиною через досвід і осягається на чуттєвому рівні. Її сутнісні характеристики пов’язуються з такими категоріями, як активність, свобода, задоволення, умовність, новизна, творення, універсальність й удосконалення.
Актуальность. Необходимость дальнейшего исследования игрового феномена во временном пространстве и фиксирования свойственных для каждого из этапов развития человечества характеристик игры обосновывается необходимостью формирования личности человека с учетом, как достижений предыдущих поколений, так и реалий, обусловливающих быстрые и кардинальные изменения в Украине и мире. Задача исследования – проанализировать основные философские, психолого-педагогические и культурологические взгляды мыслителей, которые определяли развитие феномена игры в XVIII-XIX веках. Методы работы: анализ, синтез и обобщение научной информации по проблеме исследования, учебно-методической литературы и Интернет источников. Результаты. Обоснована необходимость ретроспективного изучения игрового феномена. Раскрыты основные взгляды мыслителей указанного исторического периода относительно феномена игры, в которых она предстает творческим постижением действительности, естественным путем обеспечения целостности человеческой жизни. Установлено, что игра, обладая значительным культурологическим и педагогическим потенциалом, помогает индивиду реализовать основное свое предназначение – состояться как человеку. Выводы. Игра – сложное и многогранное явление, которое познается человеком через опыт и постигается на чувственном уровне. Ее сущностные характеристики связываются с такими категориями, как активность, свобода, удовольствие, условность, новизна, создание, универсальность и совершенствование.
Timeliness. Future research needs of a game phenomenon in the time expansion and the fixation of peculiar game characteristics for each of the stages of human development is settled down by the need of formation of human personality taking into account both the achievements of previous generations, and the realities determining rapid and fundamental changes in Ukraine as well as in the world. Research objective - to analyze main philosophical, psychological and pedagogical and cultural views of thinkers, who determined the evolution of a game phenomenon in the XVIII-XIX centuries. Research methods: analysis, synthesis and generalization of research findings in regards to the research on courseware as well as on Internet sources. Research findings.The necessity of a retrospective study of a game phenomenon is substantiated. The main views of thinkers of a specified historic period pursuant to a game phenomenon, in which a game appears as a creative achievement of reality and as a natural way of maintaining integrity of a human life, are discovered. It was found that a game, possessing of a major cultural and pedagogical potential, provides to an individual to realize his or her main destiny, namely to establish herself or himself as a human. Conclusions. A game is a complicated and many-sided phenomenon becoming known by the human experience and being achieved on a sensuous level. Its essential characteristics are associated with such categories like activity, freedom, pleasure, convention, novelty, creativity, versatility, transformation and improvement.
URI: http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/8954
ISSN: 2220-7481
Appears in Collections:Статті

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Rozvitok gri.pdf5,48 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.