Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/8999
Title: Аналіз підходів та методів попередження граматичної інтерференції
Other Titles: Анализ подходов и методов предупреждения и преодоления грамматической интерференции
The approaches and teaching methods analysis of preventing and overcoming grammatical interference
Authors: Шепітчак, Валентина Анатоліївна
Bibliographic description (Ukraine): Шепітчак В. А. Аналіз підходів та методів попередження та подолання граматич- ної інтерференції / В. А. Шепітчак // Наукові записки Національного університету "Острозька академія ". Серія "Філологічна". – Острог : Вид-во НаУОА, 2017. – Вип. 67. – С. 296–298.
Issue Date: 2017
Publisher: Вид-во НаУОА
Keywords: експліцитний підхід
особистісно-діяльнісний підхід
системний підхід
свідомо-контрастивний метод
кому- нікативно-когнітивного метод
граматична інтерференція
эксплицитный подход
личностно-деятельностный подход
системный подход
сознательно-контрастивный метод
коммуникативно-когнитивный метод
грамматическая интерференция
explicit approach
personality-activity approach
system approach
consciously-contrastive method
communicative-cognitive method
grammatical interference
Abstract: Стаття присвячена проблемі попередження та подолання граматичної інтерференції у процесі навчання англійської мови після німецької. Описано етапи навчання граматики у тримовному середовищі з метою попередження та подолання граматичної інтерференції. Визначено основні підходи та методи для попередження та подолання граматичної інтерференції у процесі навчання англійської мови після німецької майбутніх філологів.
Статья посвящена проблеме предупреждения и преодоления грамматической интерференции в процессе обучения английскому языку после немецкого. Описаны этапы обучения грамматике в трехъязычном среде с целью предупреждения и преодоления грамматической интерференции. Определены основные подходы и методы для предупреждения и преодоления грамматической интерференции в процессе обучения английскому языку после немецкой будущих филологов.
The article is devoted to the approaches and methods of preventing and overcoming grammatical interference in the process of teaching English after German. The stages of teaching grammar in the trilingual environment are described in order to prevent and overcome grammatical interference. On the basis of the analysis of psychological, pedagogical, methodological and linguistic literature, it has been found that grammatical interference is a hidden internal mechanism of interaction between the languages which contact with other and this process has an adverse effect in the course of acquisition of the FL2 system. It has been emphasized that the attention of specialists in the field of methodology of teaching and training should be focused on possible negative effects of interference, their foreseeing, investigation and prevention considering that negative linguistic experience of trilinguals results in obstacles during communication. The approaches and teaching methods and aimed at the prevention and overcoming of the given phenomenon has been elaborated. The analysis of modern literature and specific learning second foreign language has been done. The basic approaches and methods for preventing and overcoming the grammatical interference in the process of teaching English after the German future philologists are determined.
URI: http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/8999
ISSN: 2519-2558
Appears in Collections:Статті

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
NZ_Vyp_67.pdf5,3 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.