Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/9042
Название: Особливості підготовки американських вчителів початкової школи: історичний досвід та сучасні тенденції
Другие названия: PECULIARITIES OF ELEMENTARY SCHOOL TEACHERS PREPARATION IN THE UNITED STATES OF AMERICA: HISTORICAL EXPERIENCE AND CURRENT TRENDS
Авторы: Демченко, Олександра
Ломакович, Валентина Ярославівна
Библиографическое описание: О. Демченко Особливості підготовки американських вчителів початкової школи: історичний досвід та сучасні тенденції // Олександра Демченко, Валентина Ломакович // Педагогічна освіта: теорія і практика : збірник наукових праць. — Кам’янець-Подільський: Кам янець-Подільський нац. ун-т ім. І. Огієнка; Інститут педагогіки НАПН України 2017.- Серія: Педагогіка—Випуск 22 (1-2017 р.). — Ч.1. –. С. 68–73
Дата публикации: 2017
Издательство: Кам янець-Подільський нац. ун-т ім. І. Огієнка; Інститут педагогіки НАПН України
Ключевые слова: вчитель початкової школи
педагогічна освіта
професійне навчання
педагогічна практика
програма педагогічної резидентури
elementary school teacher
teacher education
professional studies
student teaching
teacher residency program
Серия/номер: Педагогіка;
Краткий осмотр (реферат): У статті описано історичний досвід США у підготовці вчителів початкової школи періоду початку колоніальної ери до ХХІ століття. Описано шляхи отримання вищої педагогічної освіти в США сьогодні. Проаналізовано проблеми сучасної системи педагогічної освіти у США. Закцентовано увагу на інноваційних програмах підготовки вчителів початкової школи. Обґрунтовано ефективність використання досвіду США у вітчизняній системі педагогічної освіти.
The history of elementary teacher education in USA from the settlement of American colonies to the beginning of XXI century has been analysed in this article. The study has shown a pattern of teacher preparation from no formal education to two years, then four years and at the turn of the twenty-first century often five years and more. It has been pointed out that a distinctive trend in the 1980s and 1990s was the formulation of professional development, professional practice and partner schools. The general structure of the contemporary preparation of elementary teachers, which includes academic study, foundational study, professional study and practice teaching has been shown. The main ways of continuing education, such as summer and after-school workshops, which are mandated by licensing requirements have been presented. Great educational challenges that America faces today make the need to improve teacher preparation programs more urgent. New alternative certificate teacher preparation programs such as Teacher Residency, High Tech High, the New Teacher Project, Teach for America program, Teacher Policy Research Project have been analysed in this article. The main features of alternative certificate teacher preparation programs: greater attention to practice teaching of the prospective elementary teachers, longer field-based curriculum, quality and supervision of student teachers during their clinical training, linking teacher education programs back to student performance in Math, English, Reading, Science and Social studies have been researched. The importance of creative use of American experience in this field to improve elementary teacher education programs in Ukrainehas been proved.
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/9042
ISSN: 2309-9763
Располагается в коллекциях:Статті

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
lomak.pdf1,22 MBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.