Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/9051
Title: Удосконалення вмінь читання майбутніх учителів англійської мови із застосуванням драматизації
Other Titles: Совершенствование умений чтения у будущих учителей английского языка с использованием драматизации
Forming Future English Teachers’ Reading Skills via Dramatization
Authors: Дацків, Ольга Павлівна
Bibliographic description (Ukraine): Дацків О. Удосконалення вмінь читання майбутніх учителів англійської мови із застосуванням драматизації / Ольга Дацків // Науковий вісник Миколаївського національного університету імені В.О. Сухомлинського. Педагогічні науки: збірник наукових праць. – №2(57), травень 2017. – Миколаїв: МНУ імені В. О. Сухомлинського, 2017. – С. 171–177.
Issue Date: 2017
Publisher: МНУ імені В. О. Сухомлинського
Keywords: майбутні вчителі англійської мови
загальні вміння читання
професійно спрямовані вміння читання
форми драматизації
комплекс вправ
будущие учителя английского языка
общие умения чтения
профессионально направленные умения чтения
формы драматизации
комплекс упражнений
future English teachers
general reading skills
professionally oriented reading skills
forms of dramatization
the complex of exercises
Series/Report no.: Педагогічні науки;
Abstract: У статті розглядається проблема формування компетентності у читанні майбутніх учителів англійської мови. Засобом розвитку загальних та професійно спрямованих умінь читання визначено драматизацію. Обгрунтовано доцільність застосування різних форм драматизації для удосконалення вмінь читання студентів на початковому ступені навчання у мовному ВНЗ, розглянуто форми драматизації, які можуть застосовуватися для формування вмінь читання майбутніх учителів англійської мови, визначено загальні та професійно спрямовані вміння читання студентів другого курсу – майбутніх учителів англійської мови. Запропоновано комплексвправ для вдосконалення вмінь читання студентів:визначеноструктуру комплексу, охарактеризовано типита види вправ,поданоприклади вправ.
В статье рассматривается проблема формирования компетентности в чтении будущих учителей английского языка. Драматизация определена как средство развития общих и профессионально направленных умений чтения. Обоснована целесообразность использования различных форм драматизации для совершенствовования умений чтения студентов на начальной ступени обучения в языковом вузе, рассмотрены формы драматизации, которые могут использоваться для формирования умений чтения будущих учителей английского языка, определены общие и профессионально направленные умения чтения студентов второго курса – будущих учителей английского языка. Предложен комплекс упражнений для формирования у студентов умений чтения: определена структура комплекса, охарактеризованытипы и видыупражнений, приведены примеры упражнений.
Thearticleanalyses the problem of forming future English teachers’ reading competence as an important component of future English teachers’ communicative competence. The structure of future English teachers’ reading competence has been elaborated on. Knowledge, lexical and grammatical sub-skills, general reading and professionally oriented skills and reading abilities have been mentioned as structural elements of future English teachers’ reading competence. General reading skills and professionally oriented skills have been determined as key components of reading competence. Dramatization has been determined as interaction of a teacher and students in drama games, role plays, improvisations, simulations and drama projects aimed at forming future English teachers’ communicative competence and considered as a means of developing future English teachers’ reading skills. The appropriateness of using different forms of dramatization for forming the second year students’ reading competence has been substantiated, in particular the suitability of different forms of dramatization for forming the students’ general reading skills and professionally oriented reading skills has been proved. The complex of exercises for forming the students’ reading skills via dramatization has been suggested. The structure of the complex has been outlined, the types and kinds of exercises have been described. The examples of exercises have been given. The conclusion about effectiveness of dramatization for of forming future English teachers’ general and professionally oriented reading skills has been made.
URI: http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/9051
ISSN: 2518-7813
Appears in Collections:Статті

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Datskiv.rar4,27 MBUnknownView/Open
Datskiv.rar4,27 MBUnknownView/Open
o_datskiv.pdf4,25 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.