Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/9308
Полная запись метаданных
Поле DCЗначениеЯзык
dc.contributor.authorЯблонська, Ольга-
dc.date.accessioned2018-06-15T07:38:25Z-
dc.date.available2018-06-15T07:38:25Z-
dc.date.issued2016-
dc.date.submitted2017
dc.identifier.citationЯблонська, О. На роздоріжжі імперій: історіософічні спостереження Б Лепкого : [висвітлено мотиви поезій та пафос малої прози Б. Лепкого] / Ольга Яблонська // Studia Methodologica. - 2017. - Вип. 44. - С. 141–147. - Бібліогр. наприкінці ст.uk_UA
dc.identifier.issn2307-1222-
dc.identifier.urihttp://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/9308-
dc.description.abstractIn the article are traced that prophetic motives of poetry «Voice of Despair» and «Voice of Hope», antimilitarist pathos of the small prose in the period of the First World War, historiosophytic «Nocturne» are combined with a distinct anti-imperial discourse. In the center of research attention is the image of a lost Ukrainian, a person in a foreign country, without a family and with an unknown future. Imagological aspect is realized with the help of artistic details, elements of autobiographism, comparisons, author’s conclusions. Also it is analyzed the role of internal speech and symbolism. It is emphasized on the value of an idea of a family / family / people: the image of a divided family as a divided people, bounded by the borders of the empires («In the camp»); loyalty to the brother («Two children»); the idea of the honor of the owner («Escape?»); the idea of a great Ukrainian nation, national consciousness («Write and me»); the idea of the resurrection of the people («Before the Easter») and others. It is noticed the actualization of the fabulous basis in the work «Mouse», author’s naratologistic investigations in the text «My fault». It is underlined the dramatic stress «Nocturne», marked by genre elements of the tripod, prayer, folklore texts, category of fame. In the work is traced the path of author’s thought from the analysis of individual situations to conclusions-generalizations, historiosophical observations.uk_UA
dc.description.abstractУ статті простежено, що пророчі мотиви поезій «Голос зневіри» та «Голос надії», антимілітаристський пафос малої прози періоду Першої світової війни, історіософічність «Ноктюрна» об’єднані виразним антиімперським дискурсом. У центрі дослідницької уваги — образ загубленого українця, людини на чужині, без родини та з невідомим майбутнім. Імагологічний аспект зреалізований за допомогою художніх деталей, елементів автобіографізму, порівнянь, авторських висновків. Проаналізовано також роль внутрішнього мовлення, символіки. Закцентовано на вагомості ідеї сім’ї / родини / народу: образ роз’єднаної сім’ї як роз’єднаного народу, розмежованого кордонами імперій («У таборі»); вірність братові («Двоє дітей»); ідея честі господаря («Втікати?»); ідея великого українського народу, національна свідомість («Пишіть і мене»); ідея воскресіння народу («Під Великдень») та ін. Зауважено актуалізацію казкової основи у творі «Мишка», наратологічні знахідки автора в тексті «Моя вина». Підкреслено драматичну напругу «Ноктюрна», увиразнену жанровими елементами треносу, молитви, фольклорних текстів, категорією слави. Простежено шлях авторської думки від аналізу окремих ситуацій до висновків-узагальнень, історіософічних спостережень.uk_UA
dc.description.abstractW artykule zostało zauważono, że motywy prorocze wierszy „Głos rezygnacji” oraz „Głos nadziei”, patos antymilitarystyczny małej prozy okresu pierwszej wojny światowej, historiozofizm „Nokturnu” połączone są w jeden wyrazisty dyskurs antyimperialny. W centrum uwagi badacza — obraz Ukraińca zagubionego, człowieka na obczyźnie, bez ojczyzny i z niewiadomą przyszłością. Imagologiczny aspekt realizowany jest za pomocą szczegółów artystycznych, elementów autobiografizmu, porównań, wniosków autorskich. Analizie poddana została także rola mowy wewnętrznej oraz symboliki. Uwaga jest skupiona na ważkości idei rodziny / narodu: obraz rozłączonej rodziny jako rozłączonego narodu, podzielonego granicami pomiędzy cesarstwami („W obozie”); oddanie braterskie („Dwoje dzieci”); idea honoru gospodarza („Uciekać?”); idea wielkiego narodu ukraińskiego, świadomości narodowej („Piszcie mnie również”); idea narodowego wskrzeszenia („Na Wielkanoc”) i in. Zauważa się zjawisko aktualizacji podstawy bajkowej w utworze „Myszka” oraz naratologiczne odkrycia autora w tekście „Moja wina”. Podkreślone zostało naprężenie dramatyczne „Nokturnu”, które jest uwypuklone poprzez gatunkowe elementy trenosu, modlitwy, tekstów folklorystycznych, kategorię sławy. Prześledzono ciąg myśli autorskiej od analizy poszczególnych sytuacji do wniosków uogólniających i uwag historiozoficznych.uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.publisherТернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюкаuk_UA
dc.subjectanti-imperial discourseuk_UA
dc.subjectimagologyuk_UA
dc.subjectown / strangeruk_UA
dc.subjectautobiographismuk_UA
dc.subjecthistoriosophobicuk_UA
dc.subjectinternal speechuk_UA
dc.subjectантиімперський дискурсuk_UA
dc.subjectімагологіяuk_UA
dc.subjectСвій / Чужийuk_UA
dc.subjectавтобіографізмuk_UA
dc.subjectісторіософічністьuk_UA
dc.subjectвнутрішнє мовленняuk_UA
dc.subjectdyskurs antyinperialnyuk_UA
dc.subjectimagologiauk_UA
dc.subjectSwój / Obcyuk_UA
dc.subjectautobiografizmuk_UA
dc.subjecthistoriozofizmuk_UA
dc.subjectmowa wewnętrznauk_UA
dc.titleНа роздоріжжі імперій: історіософічні спостереження Б. Лепкогоuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Располагается в коллекциях:Studia Methodologica. Вип. 44

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
16Jablonska.pdf61,9 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.