Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/9700
Полная запись метаданных
Поле DCЗначениеЯзык
dc.contributor.authorНовосельська, Надія-
dc.date.accessioned2018-08-07T08:15:50Z-
dc.date.available2018-08-07T08:15:50Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.citationНовосельська, Н. Виховання любові до краси рідного краю в поезії Лесі Українки (на матеріалах читанок для початкової школи) / Надія Новосельська // Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Сер. Педагогіка. - 2018. - № 1. - С. 33–39. - Бібліогр. в кінці ст.uk_UA
dc.identifier.issn2311-6382-
dc.identifier.urihttp://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/9700-
dc.description.abstractВстановлено, що найважливішими завданнями естетичного виховання учнів початкової школи є формування художніх смаків, естетичних цінностей, любові до краси рідного краю, розвиток уміння помічати прекрасне в навколишній природі, відчуття єдності з рідними українськими просторами, виховання особистості на кращих зразках художніх літературних творів. Зазначено, що визначна роль у формуванні національної дитячої літератури належить видатній українській поетесі Лесі Українці, доля якої тісно поєднана з долею українського народу. В її творчості вiдображаються не тільки соціальні змiни в суспiльстві кінця ХІХ — початку ХХ ст., а й складнi процеси трансформації української нацiональної свiдомостi в цей перiод. Висвітлено зміст поезій Лесі Українки у читанках для учнів 2-4 класів загальноосвітньої школи, що розкривають проблему виховання любові до краси рідного краю. Охарактеризовано вірші, в яких змальовано розкішні простори української природи в кожну пору року, неповторні краєвиди вечірнього, нічного та ранкового моря. Досліджено процес відображення настрою, емоцій, душевних переживань поетеси в зображенні картин рідної землі. Обґрунтовано, що, зростаючи серед чарівної волинської природи, народних традицій та звичаїв, Леся Українка зуміла втілити свої думки та ідеї у високохудожні мистецькі форми, які чарують багатством поетичних образів і музикою поетичного слова.uk_UA
dc.description.abstractУстановлено, что важнейшими задачами эстетического воспитания учащихся начальной школы является формирование художественных вкусов, эстетических ценностей, любви к красоте родного края, развитие умения замечать прекрасное в окружающей природе, ощущения единства с родными украинскими просторами, воспитание личности на лучших образцах художественных литературных произведений. Отмечено, что выдающаяся роль в формировании национальной детской литературы принадлежит выдающейся украинской поэтессе Лесе Украинке, судьба которой тесно связана с судьбой украинского народа. В ее творчестве отражены не только социальные изменения в обществе конца XIX - начала ХХ веков, но и сложные процессы трансформации украинского национального сознания в этот период. Освещено содержание поэзии Леси Украинки в учебниках по чтению для учеников 2-4 классов, которые раскрывают проблему воспитания любви к красоте родного края. Охарактеризованы стихотворения, в которых изображены роскошные пространства украинской природы в каждое время года, неповторимые пейзажи вечернего, ночного и утреннего моря. Исследован процесс отображения настроения, эмоций, душевных переживаний поэтессы в изображении картин родной земли. Обосновано, что, вырастая среди волшебной волынской природы, народных традиций и обычаев, Леся Украинка сумела воплотить свои мысли и идеи в высокохудожественные формы, которые очаровывают богатством поэтических образов и музыкой поэтического слова.uk_UA
dc.description.abstractThe purpose of the article is to analyze Lesia Ukrainka's poems published in the readers for primary schoolchildren in terms of promoting their love for beauty of native Ukrainian land. Research methods are analysis, synthesis, and system approach. Under the current conditions of the national education system revival, the problem of love for beauty of native land is vitally important as it is a significant factor in the formation of the national consciousness of younger schoolchildren. A successful solution to this problem can be ensured if the best artistic examples of Ukrainian poets and writers are included in the educative process. At the lessons of literary reading, using literary works of Lesya Ukrainka, an outstanding Ukrainian poetess and writer, will promote younger pupils' ability to admire the beauty of Ukrainian nature, worry about preservation of its purity and originality, be able to represent their experiences and emotions visually. In the article, the content of Lesya Ukrainka' poetry that is included in the readers was considered for the case of pupils of the second-fourth grades; they reveal the problem of upbringing the love for the beauty of the native land. The poems, which depict the stunning areas of Ukrainian nature in every season, unique sceneries of the evening, night and morning sea, were featured. The process of reflection of poetess’ mood, emotions, and experiences was researched in the image of the native land. It was proved that growing up in the magic of Volyn nature, traditions and customs, Lesya Ukrainka managed to reflect her thoughts and ideas in highly artistic forms that enchant by the wealth of poetic images and lyrics of poetic word. The poetess’ works are peculiar for strong opinions and feelings; they evoke a wave of thought and emotion. The writer believes that the task of true art lies in a true reflection of reality and, what is more, it depicts life in all its diversity and grandeur. The study does not cover theoretical and practical searches for the problem solution. Studying a love for beauty of one's native land in the books for home reading require further attention.uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.publisherТернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюкаuk_UA
dc.relation.ispartofseriesПедагогіка;-
dc.subjectЛеся Українкаuk_UA
dc.subjectприродаuk_UA
dc.subjectпоезіяuk_UA
dc.subjectлюбов до рідного краюuk_UA
dc.subjectчитанкаuk_UA
dc.subjectмолодший школярuk_UA
dc.subjectЛеся Украинкаuk_UA
dc.subjectприродаuk_UA
dc.subjectпоэзияuk_UA
dc.subjectлюбовь к родному краюuk_UA
dc.subjectучебник по чтениюuk_UA
dc.subjectмладший ученикuk_UA
dc.subjectLesya Ukrainkauk_UA
dc.subjectnatureuk_UA
dc.subjectpoetryuk_UA
dc.subjectlove for one's native landuk_UA
dc.subjectreaderuk_UA
dc.subjectjunior studentuk_UA
dc.titleВиховання любові до краси рідного краю в поезії Лесі Українки (на матеріалах читанок для початкової школи)uk_UA
dc.title.alternativeВоспитание любви к красоте родного края в поэзии Леси Украинки (на материалах учебников по чтению для начальной школы)uk_UA
dc.title.alternativeCULTIVATING LOVE FOR BEAUTY OF NATIVE LAND IN LESIA UKRAINKA'S POETRY (BASED ON THE MATERIALS FOR ELEMENTARY SCHOOL READERS)uk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Располагается в коллекциях:Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Сер. Педагогіка, 2018, № 1

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
5Novoselska.pdf298,78 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.