Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/9708
Полная запись метаданных
Поле DCЗначениеЯзык
dc.contributor.authorЗахаріна, Аліса-
dc.date.accessioned2018-08-07T11:20:09Z-
dc.date.available2018-08-07T11:20:09Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.citationЗахаріна, А. Аналіз сучасного стану формування готовності майбутніх фахівців з туризму до анімаційної діяльності в рекреаційно-оздоровчій сфері / Аліса Захаріна // Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Сер. Педагогіка. - 2018. - № 1. - С. 89–96. - Бібліогр. в кінці ст.uk_UA
dc.identifier.issn2311-6382-
dc.identifier.urihttp://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/9708-
dc.description.abstractВказано, що сучасні умови освіти зумовлюють потребу у фахівцях, підготовлених до розробки, планування і здійснення туристичного дозвілля. Доведено актуальність і доцільність дослідження формування готовності майбутніх фахівців з туризму до анімаційної діяльності в рекреаційно-оздоровчій сфері. Зазначено, що вони повинні мати такі якості, як комунікативність, відповідальність, самостійність, професіональна мобільність, активність та креативність, володіти широким кругозором, інтелектом, міжкультурною компетентністю та стриманістю до інших культур, бути творчими та активними особами. На основі аналізу літературних джерел проаналізовано питання сучасного стану формування готовності майбутніх фахівців з туризму до анімаційної діяльності в рекреаційно-оздоровчій сфері. Використано результати анкетного опитування 171 студента вищих навчальних закладів (ВНЗ) України. Наведено результати відповідей студентів щодо формування готовності майбутніх фахівців з туризму до анімаційної діяльності в рекреаційно-оздоровчій сфері. Зазначено, що анімаційні програми повинні включати в себе спортивні змагання, спортивні шоу, танцювальні вечори, карнавали і театралізовані вистави, що сприятиме відновленню соматичного здоров’я та забезпечуватиме підтримку рівня фізичного розвитку і відновлення емоційного комфорту. Вказано, що формування готовності майбутніх фахівців з туризму повинно бути спрямоване на оволодіння навичками проведення анімаційних програм, заснованих на таких видах рухової активності, як оздоровчий фітнес, рухові ігри, рекреаційні ігри, спортивні ігри, заняття силової спрямованості та аквааеробіка.uk_UA
dc.description.abstractУказано, что современные условия образования обусловливают потребность в специалистах, подготовленных к разработке, планированию и осуществлению туристического досуга. Доказана актуальность и целесообразность выбранной проблемы исследования формирования будущих специалистов по туризму к анимационной деятельности в рекреационно-оздоровительной сфере, должны иметь такие качества, как коммуникабельность, ответственность, самостоятельность, профессиональную мобильность, активность и креативность, отличаться широким кругозором, интеллектом, межкультурной компетентностью, сдержанностью к другим культурам, быть творческой и активной личностью. На основе анализа литературных источников проанализированы вопросы современного состояния формирование готовности будущих специалистов по туризму в анимационной деятельности в рекреационно-оздоровительной сфере. Использованы результаты анкетного опроса 171 студента вузов Украины. Приведены результаты ответов студентов про формирование готовности будущих специалистов по туризму в анимационной деятельности в рекреационно-оздоровительной сфере. Отмечается, что анимационным программам следует включить в себя спортивные соревнования, спортивные шоу, танцевальные вечера, карнавалы и театрализованные представления, что поспособствует восстановлению соматического здоровья и обеспечит поддержку уровня физического развития и восстановление общего эмоционального комфорта. Указано, что формирование готовности будущих специалистов по туризму должно быть направлено на овладение навыков проведения анимационных программ, основанных на таких видах двигательной активности, как оздоровительный фитнес, подвижны игры, рекреационные игры, спортивные игры, занятия силовой направленности, аквааэробика.uk_UA
dc.description.abstractIt is specified that modern conditions of education determinate the demand for specialists trained for the development, planning and implementation of tourist leisure activities. It is noted that they should have the following qualities: communicability, responsibility, independence, professional mobility, activity and creativity, and outstand with spacious mind, intellect, intercultural competence, tolerance to other cultures, and at the same time be creative and active. On the basis of the analysis of literary sources, the issues of the current state of formation of the readiness of future specialists in tourism to the animation activities in the recreational and health sphere are analyzed. The research uses the results of a questionnaire survey of 171 students of higher educational institutions of Ukraine: students of the Zaporizhzhya National Technical University, the Classic Private University, the Lviv State Institute of Physical Culture, the Yuriy Fedkovich Chernivtsi National University. The results of students’ responses concerning the formation of the readiness of future specialists in tourism to the animation activities in the recreational and health sphere are presented. It is shown that the future specialists in tourism are tasked with mastering the knowledge, skills and expertise, and they have to perform professional functions competently and responsibly, that will allow to encourage tourists to animation activities in order to improve people health, lift spirits, restore vitality and energy. It is specified that high-quality animation programs serve as a multifunctional project for the transfer of social and cultural information, contribute to preservation of aesthetic and cultural values, accumulation of information and gaining of aesthetic experience. It is noted that animation programs should include sports competitions, sports shows, dancing parties, carnivals and theatrical performances, which will help to restore somatic health and will support the level of physical development and restoration of general peace of mind. It is shown that the formation of the readiness of future specialists in tourism should be aimed at mastering the skills of conducting animation programs based on such types of motion activity as: health improving fitness, motion games, recreational games, sports games, strength training activities, aqua aerobics. It is substantiated that the formation of the readiness of future specialists in tourism to the animation activities in the recreational and health sphere should be directed at the constant supplement, comprehension and integration of knowledge and experience in the recreational and health sphere; readiness to the formation of a healthy lifestyle; preserving and restoring the health of various social groups. The relevance and expedience of the chosen research problem is proved.uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.publisherТернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюкаuk_UA
dc.relation.ispartofseriesПедагогіка;-
dc.subjectтуризмuk_UA
dc.subjectформування готовностіuk_UA
dc.subjectанімаційна діяльністьuk_UA
dc.subjectпрограмиuk_UA
dc.subjectнавичкиuk_UA
dc.subjectформирование готовностиuk_UA
dc.subjectанимационная деятельностьuk_UA
dc.subjectпрограммыuk_UA
dc.subjectнавыкиuk_UA
dc.subjecttourismuk_UA
dc.subjectformation of readinessuk_UA
dc.subjectanimation activitiesuk_UA
dc.subjectprogramsuk_UA
dc.subjectskillsuk_UA
dc.titleАналіз сучасного стану формування готовності майбутніх фахівців з туризму до анімаційної діяльності в рекреаційно-оздоровчій сферіuk_UA
dc.title.alternativeАнализ современного состояния формирования готовности будущих специалистов по туризму к анимационной деятельности в рекреационно-оздоровительной сфереuk_UA
dc.title.alternativeANALYSIS OF THE CURRENT STATE OF FORMATION OF THE READINESS OF FUTURE SPECIALISTS IN TOURISM TO THE ANIMATION ACTIVITIES IN THE RECREATIONAL AND HEALTH SPHEREuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Располагается в коллекциях:Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Сер. Педагогіка, 2018, № 1

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
13Zaxarina.pdf391,42 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.