Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/23571
Назва: | Особливості розвитку емоційного інтелекту в майбутніх медичних сестер |
Інші назви: | PECULIARITIES OF THE DEVELOPMENT OF EMOTIONAL INTELLIGENCE IN FUTURE NURSES |
Автори: | Шпак, Марія Мирославівна Славопас, Віта |
Бібліографічний опис: | Шпак М. М., Славопас В. Особливості розвитку емоційного інтелекту в майбутніх медичних сестер // Вісник Львівського університету. Серія психологічні науки. Львів : Гельветика, 2021. Вип. 8. С. 186-195 |
Дата публікації: | 2021 |
Видавництво: | Гельветика |
Ключові слова: | емоційний інтелект розвиток майбутні медичні сестри внутрішньоособистісний емоційний інтелект міжособистісний емоційний інтелект emotional intelligence development future nurses intrapersonal emotional intelligence interpersonal emotional intelligence |
Серія/номер: | Серія психологічні науки; |
Короткий огляд (реферат): | У статті розкрито особливості розвитку емоційного інтелекту в студентському віці, зокрема
в процесі професійної підготовки майбутніх медичних сестер у закладах вищої освіти. Аналізують-
ся моделі емоційного інтелекту й теоретико-методологічні підходи до його дослідження у вітчиз-
няній і зарубіжній психології. Вивчення емоційного інтелекту набуває дедалі більшого міждисци-
плінарного характеру, що свідчить про його прикладне застосування в різних сферах діяльності.
Особливо значущою є роль емоційного інтелекту в медичній практиці. Обґрунтовано необхідність
його розвитку в майбутніх медичних сестер із метою забезпечення ефективності їхньої професійної
діяльності. У контексті надання медичної допомоги іншим людям важливою є здатність медичних
працівників розуміти власні й чужі емоції, уміти здійснювати емоційний самоконтроль, керувати
емоціями інших, проявляти емпатійне ставлення до хворого, співпереживання, співчуття.
Результати дослідження показали, що третина майбутніх медичних сестер мають високий
рівень реактивної тривожності, а половина з них мають середній рівень особистісної тривожності.
Установлено, що серед четвертокурсників у порівнянні з першокурсниками значно зменшується
кількість студентів із високою реактивною та особистісною тривожністю. Це свідчить про те, що в
майбутніх медичних сестер поступово розвивається емоційна стійкість.
Емпірично визначено психологічні особливості й рівень розвитку емоційного інтелекту в
майбутніх медичних сестер. Установлено, що більшість із них мають високий і середній рівень роз-
витку емоційного інтелекту. Водночас виявлено, що в майбутніх медичних сестер розвиненішим є
внутрішньоособистісний емоційний інтелект – здатність розуміти власні емоції та управляти ними
– у порівнянні з міжособистісним емоційним інтелектом – здатністю розуміти емоції інших і керу-
вати ними, проявляти емпатію до інших людей. Тому постає необхідність його підвищення в про-
цесі їхньої професійної підготовки в закладах вищої освіти. Цілеспрямований розвиток емоційного
інтелекту в майбутніх медичних сестер можна здійснювати в процесі вивчення різних професійно
зорієнтованих курсів і фахових навчальних дисциплін, а також шляхом залучення їх до соціаль-
но-психологічних тренінгів. The article reveals the features of the development of emotional intelligence in student age, in particular in the process of professional training of future nurses in higher education institutions. Models of emotional intelligence and theoretical and methodological approaches to it’s study in domestic and foreign psychology are analyzed. The study of emotional intelligence is becoming increasingly interdisciplinary, which indicates it’s application in various fields of activity. The role of emotional intelligence in medical practice is especially significant. The necessity of it’s development in future nurses to ensure the effectiveness of their professional activities is substantiated. In the context of providing medical care to other people, the ability of health professionals to understand their own and others’ emotions, to be able to exercise emotional self-control, manage the emotions of others, show empathy for the patient, empathy, compassion is important. The results of the study have shown that a third of future nurses have a high level of reactive anxiety, and a half of them have a medium level of personal anxiety. It was found out that among fourth-year students, compared to freshmen, the number of students with high reactive and personal anxiety is significantly reduced. This indicates that emotional resilience is gradually developing in future nurses. Empirically determined psychological features and level of the development of emotional intelligence in future nurses. It has established that most of them have high and medium level of the development of emotional intelligence. It was found out that in future nurses is more developed intrapersonal emotional intelligence – the ability to understand their own emotions and manage them, compared with interpersonal emotional intelligence – the ability to understand the emotions of others and manage them, show empathy for other people. Therefore, there is a need for it’s improvement in the process of their professional training in higher education institutions. Purposeful development of emotional intelligence in future nurses can be carried out in the process of studying various professionally oriented courses and professional disciplines, as well as by involving them in socio-psychological training. |
Опис: | DOI : https://doi.org/10.30970/PS.2021.8.24 |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/23571 |
ISSN: | 2522-1876 |
Розташовується у зібраннях: | Статті |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
Shpak_Lviv_stattya_202.pdf | 998,01 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.