Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/24755
Назва: Competent approach in the development of the personality of a modern teenager
Інші назви: КОМПЕТЕНТНІСНИЙ ПТДХТД У РОЗВИТКУ ОСОБИСТОСТІ СУЧАСНОГО ПІДЛІТКА
Автори: Svatenkov, Alexander
Svatenkova, Tatiana
Бібліографічний опис: Svatenkov A., Svatenkova T. Competent approach in the development of the personality of a modern teenager // Social Work and Education. 2018. Vol. 5, No. 1. P. 130-138
Дата публікації: 2018
Ключові слова: adolescence
individual growth
the competence approach
personal development
positive experience
certain skills
communication
юнацький вік
індивідуальне зростання
компетентнісний підхід
особистісний розвиток
позитивний досвід
спеціальні навички
спілкування
Короткий огляд (реферат): The problems of youth have always attracted the attention of researchers, but they have become particularly relevant in recent times. Consequently, adolescence, on the one hand, is a difficult transition from childhood to maturity, and on the other hand, sometimes the most complete development of personality abilities and opportunities of a young person. The orientation on revealing of own models of development the potential of the child, inherent precisely for its methods of cognitive and creative activity is provided. This is achieved in the process of reorienting the educational process to active methods of teaching and education, involving senior mentors and children in search and research activities, diagnosis and psychological prognostication by means of predicting the results of psychological and pedagogical influence, designing the development of the child's personality. The previous features of adolescence, the requirements for constructing educational and educational environment and modern works of scientists on the competence approach formed the basis of our "Alternative" personal development training program developed by us. The "Alternative" training program for personal development consists of four blocks of six classes each, aimed at both knowledge of oneself and the acquisition of the necessary knowledge, skills and abilities. Each of them performed diagnostic techniques in order to obtain information about their own psychological peculiarities and to diagnose work dynamics. The indicators were normalized in 53 participants (60.9%). The indicators have significantly improved in terms of efficiency and personal growth in 30 children (34.4%). The results were stabilized in the direction of the unequivocal choice of the profession in 84 participants (96.5%). The fact of the dynamics of individual growth within the framework of targeted socio-psychological impact through cyclic training in the "Alternative" program is evident.
Проблеми молоді завжди привертали увагу дослідників, але останнім часом вони стали особливо актуальними. Отже, підлітковий вік, з одного боку, є важким переходом від дитинства до зрілості, а з іншого боку, інколи найбільш повним розвитком особистісних здібностей та можливостей молодої людини. Саме у цьому віку притаманна орієнтація на виявлення власних моделей розвитку потенціалу дитини, що керується методам пізнавальної та творчої діяльності. Це досягається в процесі переорієнтації навчального процесу на активні методи навчання та виховання, залучаючи старших наставників та дітей до пошуково-дослідницької діяльності, діагностики та психологічного прогнозування результатів психолого-педагогічного впливу, проектування розвитку особистості дитини. Характерні риси підліткового віку, вимоги до побудови навчально-виховного середовища та сучасні праці вчених щодо компетентнісного підходу лягли в основу розробленої нами навчальної програми особистісного розвитку "Альтернатива". Навчальна програма "Альтернатива" для особистісного розвитку складається з чотирьох блоків по шість занять кожен, спрямованої на пізнання себе і на придбання необхідних знань, навичок та вмінь. Кожен з учасників програми виконував діагностичні методики, щоб отримати інформацію про свої власні психологічні особливості та діагностувати динаміку роботи. Нормалізувалися показники за методиками у 53 учасників (60,9%), істотно підвищилися у бік ефективності та особистісного зростання у 30 дітей (34,4%). Відповідно стабілізувалися результати у бік однозначного вибору напряму професії у 84учасників (96,5%). Отже, очевидним є факт динаміки зростання особистості в рамках цілеспрямованого соціально-психологічного впливу шляхом циклічного тренінгового навчання за програмою «Альтернатива».
Опис: DOI : 10.25128/2520-6230.18.1.13
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/24755
Розташовується у зібраннях:Social Work and Education Vol. 5 No. 1 (2018)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Svatenkov.pdf174,7 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.