Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/36698
Назва: Просвітницька діяльність Греко-Католицького духовенства Східної Галичини в міжвоєнний період
Інші назви: EDUCATIONAL ACTIVITIES OF THE GREEK CATHOLIC CLERGY OF EASTERN GALICIA IN THE INTERWAR PERIOD
Автори: Грабець, Юлія
Бібліографічний опис: Грабець Юлія Просвітницька діяльність Греко-Католицького духовенства Східної Галичини в міжвоєнний період // Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету ім. В. Гнатюка. Сер. Історія. Одеса : Гельветика. 2024. Вип. 2. С. 44-50. DOI : https://doi.org/10.32782/2307-7778/2024.2.5
Дата публікації: 2024
Видавництво: Гельветика
Ключові слова: греко-католицьке духовенство
Греко-Католицька Церква
Східна Галичина
священник
братства
освіта
просвітницька робота
школа
“Просвіта”
“Рідна школа”
“Сільський Господар”
бібліотеки
література
Greek Catholic clergy
Greek Catholic Church
Eastern Galicia
priest
brotherhoods
education
educational work
school
«Prosvita»
native school
«Ridna Shkola»
«Silskyi Hospodar»
libraries
literature
Серія/номер: Історія;
Короткий огляд (реферат): Мета дослідження полягає в аналізі основних напрямків просвітницької діяльності Греко-Католицької Церкви в контексті соціально-економічного та культурно-освітнього розвитку українців у Східній Галичині в міжвоєнний період. Методологія дослідження базується на принципах історизму, науковості, об’єктивності, системності. Використано загальнонаукові (аналіз, синтез, узагальнення) та спеціально-історичні (історико-генетичний, історико-системний) методи. Наукова новизна полягає в комплексному дослідженні та аналізі заявленої теми та введенням до наукового обігу архівних матеріалів, що уможливлює з’ясування головних напрямків просвітницької діяльності греко-католицького духовенства Східної Галичини в міжвоєнний період. Висновки. Просвітницька робота греко-католицького духовенства господарсько-економічного, культурно-освітнього та національного напрямків була основою збереження самобутнього розвитку українців на теренах Східної Галичини. Увага священників до актуальних соціальних проблем і співпраця з кооперативами, господарськими організаціями та товариствами («Сільський Господар», «Відродження», «Дністер» тощо) сприяла відновленню регіону після війни, допомагала віруючим покращувати власне матеріальне становище. Завдяки ініціативі Церкви збільшилась кількість приватних навчальних закладів з рідною мовою викладання. Випуск релігійної преси, комплектація парафіяльних бібліотек якісною літературою, зокрема й на морально-релігійну тематику, дозволяли поширювати національні та релігійні цінності.
The purpose of the study is to analyze the main directions of the educational activities of the Greek Catholic Church in the context of the socio-economic, cultural and educational development of Ukrainians in Eastern Galicia in the interwar period. The methodology of the study is based on the principles of historicism, scientificity, objectivity, and systematicity. General scientific (analysis, synthesis, generalization) and special historical (historical-genetic, historical-systemic) methods were used. The scientific novelty lies in the comprehensive study and analysis of the stated topic and the introduction of archival materials into scientific circulation, which makes it possible to clarify the main directions of the educational activities of the Greek Catholic clergy of Eastern Galicia in the interwar period. Conclusions. The educational work of the Greek Catholic clergy in the economic, cultural, educational, and national spheres was the basis for preserving the original development of Ukrainians in Eastern Galicia. The priests' attention to pressing social problems and cooperation with cooperatives, economic organizations, and societies («Silskyi Hospodar», «Vidrodzhennia», «Dnister», etc.) contributed to the region's recovery after the war and helped the faithful improve their financial situation. Thanks to the Church's initiative, the number of private educational institutions with the native language of instruction increased. The publication of religious press and the supply of parish libraries with quality literature, including on moral and religious topics, allowed the spread of national and religious values.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://journals.tnpu.ternopil.ua/index.php/history/article/view/1328
http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/36698
ISSN: 2307-7778
Розташовується у зібраннях:Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету ім. В. Гнатюка. Сер. Історія. 2024. Вип. 2

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
7_HRABETS.pdf296 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.