Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/36771
Назва: | Формування професійної культури майбутніх лікарів в освітньому середовищі медичного університету |
Інші назви: | Formation of professional culture of future doctors in the educational environment of a medical university |
Автори: | Євтушенко, Юлія |
Бібліографічний опис: | Євтушенко Ю. Формування професійної культури майбутніх лікарів в освітньому середовищі медичного університету // Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Сер. Педагогіка = Scientific Issues of Ternopil Volodymyr Hnatiuk National Pedagogical University. Series : Pedagogy. Тернопіль : Гельветика, 2025. № 1. С. 43-50. DOI : https://doi.org/10.32782/2415-3605.25.1.5 |
Дата публікації: | 2025 |
Видавництво: | Гельветика |
Ключові слова: | професійна культура лікар медична освіта етика компетентність professional culture doctor medical education ethics competence |
Серія/номер: | Педагогіка; |
Короткий огляд (реферат): | Стаття присвячена дослідженню процесу формування професійної культури лікаря як важливого аспекту
підготовки висококваліфікованих медичних фахівців. Здійснено комплексний аналіз теоретичних і практичних
аспектів формування професійної культури майбутніх лікарів в освітньому середовищі медичного університету.
Досліджено сутність поняття професійної культури лікаря, її структурні компоненти та роль у становленні
висококваліфікованого медичного фахівця. Проаналізовано вітчизняний і зарубіжний досвід формування професійної культури в системі медичної освіти.
У роботі систематизовано й охарактеризовано основні етапи формування професійної культури: доуніверситетський, університетський, післядипломний і професійний. Визначено ключові чинники впливу на процес формування професійної культури, серед яких: освітнє середовище, якість навчальних програм, професійна мотивація, особистісні характеристики та соціально-культурні чинники.
Наукова новизна дослідження полягає в комплексному аналізі та систематизації сучасних підходів до формування професійної культури лікаря в освітньому середовищі медичного університету.
Практичне значення отриманих результатів полягає у визначенні ефективних педагогічних підходів до формування професійної культури лікаря на різних етапах навчання.
Зроблено висновок, що професійна культура є динамічним утворенням, яке потребує постійного розвитку
й адаптації до викликів сучасної медицини. Визначено перспективи подальших досліджень у напрямі вдосконалення методів формування професійної культури в системі медичної освіти. The article focuses on studying the process of forming a physician's professional culture as a crucial aspect of training highly qualified medical professionals. The research relevance is determined by the need to prepare highly qualified medical personnel capable of effectively responding to complex challenges in modern medicine, particularly in the context of military operations in Ukraine. In a globalized world, where technology and military realities create complex challenges, physicians need deep medical knowledge, strong professional culture, decision-making skills in extreme conditions, and the ability to provide care under pressure while demonstrating humanism, empathy, and resilience. The scientific and practical problem lies in the need to ensure a systematic and comprehensive approach to forming the professional culture of modern physicians. This requires updating educational programs according to international standards, enhancing practical training, developing soft skills, and shaping professional values, with a focus on psychological readiness for working in stressful conditions. The article aims to investigate the formation of professional culture among future physicians in medical universities, including methodology, components, and conditions for developing their professional competencies for work in complex and stressful situations. The research methods include theoretical analysis, which involves the study of scientific literature, regulatory documents, pedagogical concepts, and historical sources related to the formation of the professional culture of doctors. In addition, the article systematizes theoretical approaches to the development of the professional culture and identifies the main stages and factors that influence this process. The paper analyzes the essence of professional culture, its components, and its significance for effective medical practice. It examines the main stages of professional culture formation: pre-university, university, postgraduate, and professional, and identifies key factors influencing this process. The scientific novelty lies in the comprehensive analysis and systematization of modern approaches to forming physician professional culture in the educational environment. The study presents theoretical substantiation of structural components of professional culture and the mechanisms of its development. The practical significance of the research lies in determining effective approaches to forming physician professional culture at different stages of education. It is concluded that professional culture is a dynamic process that requires continuous development and adaptation to the conditions of modern medicine. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | https://journals.tnpu.ternopil.ua/index.php/pedagogy/issue/view/156 http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/36771 |
ISSN: | 2415-3605 2311-6382 |
Розташовується у зібраннях: | Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Сер. Педагогіка, 2025, № 1 |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
5_YEVTUSHENKO.pdf | 322,76 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.