Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/36773
Назва: | Інноваційні моделі навчання у вищій школі та в корпоративному середовищі організаційного навчання |
Інші назви: | Innovative learning models in higher education and in the corporate environment of organizational learning |
Автори: | Романишин, Юлія |
Бібліографічний опис: | Романишин Ю. Інноваційні моделі навчання у вищій школі та в корпоративному середовищі організаційного навчання // Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Сер. Педагогіка = Scientific Issues of Ternopil Volodymyr Hnatiuk National Pedagogical University. Series : Pedagogy. Тернопіль : Гельветика, 2025. № 1. С. 58-70. DOI : https://doi.org/10.32782/2415-3605.25.1.7 |
Дата публікації: | 2025 |
Видавництво: | Гельветика |
Ключові слова: | моделі навчання спільне навчання дизайн навчання веббазоване освітнє середовище організаційне навчання спільноти практиків learning models collaborative learning learning design web-based learning environment organizational learning communities of practice |
Серія/номер: | Педагогіка; |
Короткий огляд (реферат): | У статті розглядаються інноваційні моделі навчання, які використовуються для ефективного здійснення
освітнього процесу й навчальної комунікації, з використанням актуальних педагогічних концепцій, підходів і парадигм. Окреслено, що основними напрямами імплементації Освіти 4.0 у навчальний процес закладу вищої освіти
є особистісно орієнтоване навчання, різноманітні можливості для дистанційного навчання на основі сучасних
інструментів соціального програмного забезпечення, велика кількість цифрових освітніх засобів, технологій і
навчальних онлайн-платформ, спрощене керування релевантними даними, аналітичні освітні технології, проєктне навчання. У дослідженні проведений аналіз інноваційних моделей навчання, які використовуються як в освіт-
ньому процесі здобувачів вищої школи, так і в корпоративному навчанні, ґрунтуються на парадигмі цифровізації
освіти та креативних технологіях у сучасному освітньому середовищі. Виокремлено, що актуальними формами
навчання є спільне навчання, організаційне навчання, неформальне навчання тощо. У контексті ситуативного
навчання поширеною формою навчання є спільноти практиків. Для освіти дорослих і в організаційному навчанні
популярною формою є неформальне навчання, яке тісно пов’язане з концепцією відкритої освіти, а також термін уживається у значенні імпліцитного (неявного) навчання. Охарактеризовано інноваційні моделі освітнього
дизайну, як-от: моделі ADDIE, Backward Design, ARCS, «70–20–10», модель значущого навчання. Актуальність і
важливість дослідження полягає в тому, що застосування моделей навчання на основі сучасних інформаційних
технологій і вебрішень для різних видів освітньої діяльності, яка не обмежується університетським освітнім
середовищем, сприяє підвищенню навчальної мотивації, ефективності результатів навчання, розвитку навичок
спільного навчання та відкритості до обміну та набуття знань. Relevance. The article deals with innovative teaching and learning models that are used for the effective implementation of the learning process and learning communication using current pedagogical concepts, approaches, and paradigms. It is outlined that the areas of implementation of Education 4.0 in the learning process of higher education institutions are personality-oriented learning, various opportunities for distance learning based on modern social software tools, a large number of digital teaching tools, technologies, and online learning platforms, analytical educational technologies, project-based learning. It is stated that learning by doing is an active teaching method that focuses on creating knowledge through experience and reflection. This type of learning is relevant not only for universities but is actively used in organizational learning. The purpose of the research is to analyze innovative learning models that are used both in the learning process of higher education students and in corporate learning, and are based on the paradigm of digitalization of education and creative technologies in the modern learning environment. Research methods. The methodological basis of the study was theoretical and empirical methods of scientific knowledge, in particular: analysis and synthesis; classification; abstraction, induction and deduction; comparison; monitoring and information modeling. The research methodology includes the study of approaches to the implementation of the learning process based on modern information technologies and creative learning models. Results. It is emphasized that the relevant forms of teaching and learning are collaborative learning, organizational learning, non-formal learning, etc. Within ad-hoc learning (situational learning), communities of practice are a common form of learning. For adult education and organizational learning, non-formal learning is a popular form closely related to the open education concept and is also used in the sense of implicit learning. The article highlights the models of organizational learning from the didactic and methodological viewpoints. It is characterized innovative models of learning design such as the ADDIE model, the Backward Design model, the ARCS model, the 70-20-10 model, and the Meaningful Learning model. It has been found that one of the most common teaching and learning models is the ADDIE model, which has several advantages, such as universality, clarity, systematicity, consideration of students’ needs, adaptability to different pedagogical strategies and learning paradigms, and an emphasis on improving and updating courses. Inflexibility to the digital environment can be attributed to the model's shortcomings. The relevance and importance of the study lies in the fact that the use of teaching and learning models based on modern information technologies and web solutions for various types of learning activities, which is not limited to the university learning environment, contributes to enhancing learning motivation, increasing the effectiveness of learning outcomes, the development of collaborative learning skills, openness to sharing and acquiring knowledge. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | https://journals.tnpu.ternopil.ua/index.php/pedagogy/issue/view/156 http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/36773 |
ISSN: | 2415-3605 2311-6382 |
Розташовується у зібраннях: | Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Сер. Педагогіка, 2025, № 1 |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
7_ROMANYSHYN.pdf | 682,6 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.