Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/36980
Назва: | Підготовка майбутніх фахівців комп’ютерних наук у галузі інформаційних технологій: практичний досвід, проблеми, перспективи |
Інші назви: | Training future computer science specialists in the field of information technology: practical experience, problems, prospects |
Автори: | Карабін, Оксана Йосифівна Лень, Андрій Володимирович Вовкодав, Олександр Валерійович Романишина, Оксана Ярославівна Іваницький, Роман Іванович |
Бібліографічний опис: | Підготовка майбутніх фахівців комп’ютерних наук у галузі інформаційних технологій: практичний досвід, проблеми, перспективи / О. Й. Карабін та ін. // Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології. 2025. № 1(141). С. 489–499. DOI: 10.24139/2312-5993/2025.01/489-499 |
Дата публікації: | 2025 |
Ключові слова: | заклад вищої освіти освітній процес галузь інформаційних технологій підготовка фахівці комп’ютерних наук інформаційні технології професійна компетентність майбутні фахівці комп’ютерних наук higher education institution educational process information technology industry training of computer science specialists information technology professional competence future computer science specialists |
Короткий огляд (реферат): | У статті розглянуто проблему професійної підготовки майбутніх
фахівців комп’ютерних наук у галузі інформаційні технології. Визначено, що
освітній процес другого (магістерського) рівня вищої освіти має бути
спрямований на підготовку висококваліфікованих майбутніх фахівців здатних
до інноваційної діяльності, критичного та системного мислення, аналітичного
оцінювання інформації та прийняття ефективних рішень у складних умовах
професійної діяльності; спроможних вирішувати професійні завдання та
створювати інноваційні продукти й послуги на стратегічну стійкість
інформаційного суспільства та інноваційної інфраструктури держави.
З’ясовано, що професійна підготовка майбутніх фахівців комп’ютерних наук у
галузі інформаційних технологій зорієнтована на: формування професійних
компетентностей; поглиблення теоретичних та практичних умінь і навичок;
посилення ґрунтовної системи знань, умінь і навичок до інноваційної діяльності
та ефективного вирішення складних професійних завдань; розвиток високого
рівня фахових компетентностей здобувачів освіти; удосконалення
аналітичного мислення та комунікаційної культури; приведення інтеграції
теоретичної бази з практичною діяльністю в умовах реальних проєктів;
набуття здатності до безперервного професійного саморозвитку та
самокорекції; формування фахових навичок наукових досліджень та проєктної
роботи; удосконалення оволодіння сучасними програмними засобами,
методами та технологіями управління інформаційними системами; посилення
фундаментальної і практичної підготовки індивідуумів у сфері інформаційних технологій. Обґрунтовано та охарактеризовано основні проблеми та
перспективи підготовки майбутніх фахівців комп’ютерних наук. The article considers the problem of professional training of future computer science specialists in the field of information technology. The labor market requirements for future computer specialists are considered and it is substantiated that the training of future masters of computer science involves mastering fundamental theoretical knowledge and skills from the mandatory components of professional training in combination with the formation of professional skills to effectively apply professional competencies in practical activities. It is found that an important component of modern higher education for the training of future masters of computer science in the field of information technology is the development of the ability to work on real projects that model or directly reproduce the conditions of future professional activity. It is determined that the educational process of the second (master's) level of higher education should be aimed at training highly qualified future specialists capable of innovative activity, critical and systematic thinking, analytical evaluation of information and making effective decisions in difficult conditions of professional activity; capable of solving professional tasks and creating innovative products and services for the strategic sustainability of the information society and the state's innovation infrastructure. It is outlined that the professional training of future computer science specialists in the field of information technologies at the second (master's) level of higher education is focused on: the formation of professional competencies, deepening of theoretical and practical skills and abilities, strengthening of the integrated system of knowledge, skills and abilities for innovative activity and effective solution of complex professional tasks, development of a high level of professional competencies of education seekers, improvement of analytical thinking and communication culture, integration of theoretical base with practical activity in real projects, acquisition of the ability for continuous professional self-development and self-correction, formation of professional skills of scientific research and project work, improvement of mastery of modern software tools, methodologies and technologies of information systems management, strengthening of fundamental and practical training of individuals in the field of information technologies. The main problems and prospects of training future computer science specialists are substantiated and characterized. It has been established that a key aspect of modern training of future masters of computer science is the formation of the ability to continuous professional development and self-education, which ensures readiness for the rapid integration of new technologies into professional activities. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/36980 |
Розташовується у зібраннях: | Статті |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
Karabin_Len.pdf | 907,4 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.