Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/38067
Назва: Евристичні завдання як засіб формування технічної компетентності майбутніх фахівців професійної освіти
Інші назви: HEURISTIC TASKS AS A MEANS OF FORMING TECHNICAL COMPETENCE OF FUTURE VOCATIONAL EDUCATION SPECIALISTS
Автори: Горбатюк, Роман Михайлович
Замора, Ярослав Петрович
Бурега, Назар Васильович
Томчук, Микола
Бібліографічний опис: Горбатюк Р., Замора Я., Бурега Н., Томчук М. Евристичні завдання як засіб формування технічної компетентності майбутніх фахівців професійної освіти // Педагогіка безпеки : міжнародний науковий журнал. Вінниця : Вінницький національний технічний університет, 2025. Т. 10 № 1. С. 9-17. DOI : https://doi.org/10.31649/2524-1079-2025-10-1-009-017
Дата публікації: 2025
Видавництво: Вінницький національний технічний університет
Ключові слова: технічна компетентність
фахівці
професійна освіта
евристичні завдання
мікрогрупа «лідер-виконавці»
організація перевезень
система «людина-техніка»
technical competence
specialists
vocational education
heuristic tasks
microgroup "leader-executors"
transportation organization
"man-machine" system
Короткий огляд (реферат): Сучасний етап розвитку техніки характеризується потребою у висококваліфікованих спеціалістах, здатних оперативно адаптуватися до швидких змін виробничих умов. Проблема підготовки фахівців професійної освіти, здатних оперативно реагувати на динамічні зміни ринку праці, визначають пошук нових засобів розвитку їх технічних професійно-орієнтованих компетентностей, що знайшло відображення у нормативних документах: Професійний стандарт «Педагог професійної освіти», Стандарт вищої освіти першого (бакалаврського) рівня спеціальності 015 «Професійна освіта (за спеціалізаціями)». Випускники цієї спеціальності забезпечують підготовку робітників і спеціалістів середньої ланки в у закладах професійної (професійно-технічної) і фахової передвищої освіти. Метою статті є пошук ефективного педагогічного інструментарію формування компонентів технічної компетентності майбутніх фахівців професійної освіти в інформаційно-освітньому середовищі закладів вищої освіти. На основі аналізу поняття «технічна компетентність», зіставлення компетенцій і трудових функцій майбутніх фахівців професійної освіти була висунута гіпотеза про використання евристичних завдань, як ефективного педагогічного засобу формування технічної компетентності майбутніх фахівців професійної освіти. Виявлено основні функції евристичних завдань та визначено їх вплив на формування компонентів технічної компетентності (когнітивного, операційного, мотиваційно-рефлексивного, виробничо-емпіричного). Проведений експеримент з використання евристичних завдань в умовах Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка показав, що рівень технічної компетентності в експериментальній групі зріс порівняно з контрольною на 13,5%, що доводить правомірність вибору евристичних завдань, як засобу формування технічної компетентності майбутніх фахівців професійної освіти.
The current stage of technology development is characterized by the need for highly qualified specialists who are able to quickly adapt to rapid changes in production conditions. The problem of training vocational education specialists who are able to quickly respond to dynamic changes in the labor market determines the search for new means of developing their technical professionally-oriented competencies, which is reflected in regulatory documents: Professional standard "Vocational education teacher", Standard of higher education of the first (bachelor's) level of specialty 015 "Vocational education (by specialization)". Graduates of this specialty provide training for middle-level workers and specialists in institutions of vocational (vocational and technical) and professional pre-higher education. The purpose of the article is to find an effective pedagogical tool for the formation of components of technical competence of future vocational education specialists in the information and educational environment of higher education institutions. Based on the analysis of the concept of "technical competence", a comparison of competencies and labor functions of future vocational education specialists, a hypothesis was put forward about the use of heuristic tasks as an effective pedagogical means of forming the technical competence of future vocational education specialists. The main functions of heuristic tasks were identified and their influence on the formation of the components of technical competence (cognitive, operational, motivational-reflective, production-empirical) was determined. An experiment on the use of heuristic tasks in the conditions of the Volodymyr Hnatyuk Ternopil National Pedagogical University showed that the level of technical competence in the experimental group increased by 13.5% compared to the control group, which proves the legitimacy of the choice of heuristic tasks as a means of forming the technical competence of future vocational education specialists.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/38067
Розташовується у зібраннях:Статті

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
5_Horbatiuk_et_al_Ped_bezp.pdf374,18 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.