Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/120
Title: Сутність та особливості формування дослідницьких умінь учнів основної школи в процесі вивчення біології
Other Titles: Сущность и особенности формирования исследовательских умений учащихся основной школы в процессе изучения биологии
Essence and peculiarities of the pupils’ of basic school research abilities formation in the process of biology learning
Authors: Ягенська, Галина Василівна
Bibliographic description (Ukraine): Ягенська, Г. В. Сутність та особливості формування дослідницьких умінь учнів основної школи в процесі вивчення біології 120 / Г. В. Ягенська // Наукові записки ТНПУ ім. В. Гнатюка. Сер. Педагогіка / гол. ред. Г. Терещук. – Тернопіль, 2010. – № 1. – С. 120-126.
Issue Date: Mar-2010
Publisher: Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка
Keywords: навчання біології
основна школа
дослідницькі уміння
модель і методика формування
Abstract: В статті проаналізовано сутність поняття «дослідницькі уміння», їх структура та класифікація. Базуючись на тлумаченні навчально-дослідницької діяльності як системи, котрій властива принцип ієрархічності, розроблено рівневу класифікацію дослідницьких умінь: операційні, тактичні, стратегічні. Запропоновано методику формування дослідницьких умінь учнів основної школи в процесі навчання біології, яка ґрунтується на структурно-функціональній моделі дослідницького уміння, що передбачає реалізацію прямих та зворотних зв’язків в системі компонентів (мотиваційний, когнітивний, операційний, рефлексивний) і моделі співпраці учителя та учнів у дослідницькій діяльності.
В статье анализируется сущность понятия «исследовательские умения», их структура и классификация. Исходя из определения учебно-исследовательской деятельности как иэрархической системы, разработано разноуровневую классификацию исследоветельских умений: опереционные, тактические, стратегические. Охарактеризовано методику формирования исследовательских учений учащихся основной школы в процессе изучения биологии, которая базируется на предложеной структурно-функциональной модели исследовательского умения, предполагающей реализацию прямих и обратных связей в системе компонентов (мотивационный, когнетивный, операционный, рефлексивный) и модели совмесной работы учителя и учащихся в исследовательской деятельности.
The essence of a concept «research abilities», their structure and classification have been analyzed in the article. Being based on the interpretation of the educational-research activities as a system with so characteristic principle of hierarchy, it has been worked out the level classification of such research abilities as: operating, tactical, strategic. Methods of the pupils’ of basic school research abilities formation in the process of teaching biology have been suggested. These methods are based on the structural-thorough model of research abilities, which foresees realization of direct and reverse relations in the system of components (motive, cognitive, operating, and reflexive) as well as the models of a teacher and pupils collaboration in research activities.
URI: http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/120
Copyright owner: © "Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету ім. В. Гнатюка"
Appears in Collections:Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Сер. Педагогіка, 2010, № 1

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Jagenska.pdf153,88 kBUnknownView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.