Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/12322
Название: Pedagogical Aspect in the Works of Friedrich Nietzsche: a Critical Position on Personal Selfdetermination
Авторы: Pavlyshyn, L. H.
Magsumov, T. A.
Galiullin, R. R.
Luzenina, I. N.
Kameneva, G. N.
Библиографическое описание: Pedagogical Aspect in the Works of Friedrich Nietzsche: a Critical Position on Personal Selfdetermination / L. H. Pavlyshyn, T. A. Magsumov, Yu. N. Anisimova et. al. // International Journal of Mechanical Engineering and Technology. 2018. Volume 9, Issue 10. P. 1001–1009
Дата публикации: 2018
Издательство: IAEME
Ключевые слова: moral values
“love for neighbors”
Christianity
“will to power”
“philosophy of life”
Краткий осмотр (реферат): Nietzsche debunks the moral values of the 19th century. His remarks were addressed to Christian morality and philosophy of idealism. He was interested in morality because of his belief that the “true world” of idealists perished. The psychological approach of Nietzsche to the essence of morality was due to the influence of his predecessors: Schopenhauer, Stendhal, Dostoevsky. However, Schopenhauer considered “love for neighbors” as an important factor of human existence. As for Schopenhauer, all earthly existence permeated with deception and people became ridiculous. According to Nietzsche, moral evaluations do not exist. Like Dostoevsky, he believed that morality rooted up in violence, evil, hatred.
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/12322
ISSN: 0976-6340
0976-6359
Располагается в коллекциях:Статті

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
Pavlyshyn_Scopus2.pdf399,63 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.