Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/12387
Title: К вопросу формирования мотивационной-ценностного отношения студентов к занятиям по спортивно-педагогическим дисциплинам
Other Titles: TO THE QUESTION OF FORMING THE MOTIVATION-VALUE RELATION OF STUDENTS TO THE LESSONS ON SPORTS AND PEDAGOGICAL DISCIPLINES
Authors: Ладыка, П. И.
Bibliographic description (Ukraine): Ладыка П. И. К вопросу формирования мотивационной-ценностного отношения студентов к занятиям по спортивно-педагогическим дисциплинам // Актуальные проблемы совершенствования физического воспитания в учебных заведениях : сборник научных статей по материалам II Международной научно-практической конференции / редкол.: В. К. Пестис [и др.]. Гродно: ГГАУ, 2018. С. 86-91
Issue Date: 2018
Publisher: ГГАУ
Keywords: мотивационно-ценностное отношение
факторы формирования мотивационно-ценностного отношения
студенты
спортивно-педагогические дисциплины
motivational and value attitude
factors of formation of the motivational-value attitude
students
sports-pedagogical disciplines
Abstract: В статье определены теоретико-методические основы формирования у студентов мотивационно-ценностного отношения к занятиям по спортивно-педагогическим дисциплинам, рассмотрены факторы, которые определяют мотивационно-ценностное отношение студентов к занятиям по спортивно-педагогическим дисциплинам и пути повышения мотивации студентов к этим занятиям.
The article defines the theoretical and methodological foundations for the formation of motivational and value attitudes among students in the field of sports and pedagogical disciplines, the factors that determine the motivational and value attitude of students towards sports and pedagogical disciplines and ways to increase students' motivation for these activities are considered.
URI: http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/12387
ISBN: 978-985-537-123-7
Appears in Collections:Тези конференцій

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Ladyka_4.pdf425,78 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.