Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/13205
Title: «Від культури мислення до культури духовного переживання»: дискурс літературного тексту у системі гуманітарної безпеки сучасності
Other Titles: «От культуры мышления к культуре духовного переживания»: дискурс литературного текста в системе гуманитарной безопасности современности
THE WAY FROM THINKING TO SPIRITUAL INSIGHT: THE LITERARY TEXT DISCOURSE IN THE FRAMEWORK OF HUMANITARIAN SECURITY OF THE PRESENT
Authors: Якубовська, Марія
Bibliographic description (Ukraine): Якубовська М. «Від культури мислення до культури духовного переживання»: дискурс літературного тексту у системі гуманітарної безпеки сучасності // Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Сер. Педагогіка. Тернопіль : ТНПУ ім. В. Гнатюка, 2019. № 1. С. 148-153
Issue Date: 2019
Publisher: Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка
Keywords: культурологічна компетентність
культурологічний світогляд
культурологічна свідомість
культурологічне середовище
психологічна безпека суспільства
мистецтво спілкування
культурологическая компетентность
культурологическое мировоззрение
культурологическое сознание
культурологическая среда
психологическая безопасность общества
искусство общения
culturological competence
cultural outlook
psychological security of society
cultural consciousness
art of communication
culturological environment
Series/Report no.: Педагогіка;
Abstract: Висвітлено науково-теоретичні аспекти алгоритму інноваційних змін у системі сучасної школи, в основі яких лежить відповідь педагогічної науки викликам новітньої доби, коли педагогіка створює передумови для утвердження якісних інноваційних процесів педагогічної взаємодії у системі «освіта – суспільство», що становить основи гуманітарної безпеки суспільства. Розглянуто проблеми оновлення і впровадження інноваційного змісту освіти, переформатування системи вимог до знань та умінь вихованця вищої школи, максимальна взаємодія між практикою і навчанням, які формуються на основі продуманого культурологічного впливу, система становлення культурологічної компетентності, що є наслідком симбіозу зусиль усіх ланок навчально-виховної діяльності нинішньої школи. Розглядається система формування людської індивідуальності у системі особистісно зорієнтованої освіти. Аналізується вплив предметів гуманітарного циклу на формування особистих якостей студента: цілеспрямованої волі, добре продуманої дії і психологічно-вольових зусиль. Розглядається парадигма людино центричної педагогіки у системі двох найважливіших напрямків: реалізації творчих можливостей людської індивідуальності, які мають бути максимально корисними як для кожної конкретної людини, так і для всього людства.
Затронуты проблемы научно-теоретических аспектов алгоритма инновационных изменений в системе современной школы, в основе которых лежит ответ педагогической науки вызовам новой эпохи, когда педагогика создает предпосылки для утверждения качественных инновационных процессов педагогического взаимодействия в системе «образование – общество», что составляет основы гуманитарной безопасности общества. Рассматриваются проблемы обновления и внедрения инновационного содержания образования, переформатирование системы требований к знаниям и умениям питомца высшей школы, максимальная взаимодействие между практикой и обучением, которые формируются на основе хорошо продуманного культурологического влияния, рассматривается система становления культурологической компетентности, которая является следствием симбиоза усилий всех звеньев учебно воспитательной деятельности современной школы. Рассматривается система формирования человеческой индивидуальности в системе личностно ориентированного образования. Анализируется влияние предметов гуманитарного цикла на формирование личных качеств студента: целенаправленной воли, хорошо продуманной действия и психологически волевых усилий. Рассматривается парадигма человеко центрической педагогики в системе двух важнейших направлений: реализации творческих возможностей человеческой индивидуальности; которые должны быть максимально полезными как для каждого конкретного человека, так и для всего человечества.
The article discusses problems of scientific and theoretical aspects of algorithms of innovative changes in the system of modern school. In their basis lies the answer of modern Pedagogy to present-day challenges, when the educational science, performing its historical tasks, develops preconditions for assurance of quality innovative processes of pedagogical interaction in the “education-society” system. This forms the basis of the humanitarian security of our society. The paper considers the problems of updating and introducing the innovative content of education, reformatting the system of requirements to the knowledge and skills of a high school student, the maximum interaction between practice and study, which are formed on the basis of well-thought-out culturological influence. The system of formation of culturological competence is studied as the one, which arises as a consequence of the symbiosis of the efforts of all units in the educationally process at modern school. The system of formation of human personality is considered in the system of personally oriented education. The paper analyzes the influence of the subjects of the humanitarian cycle on the formation of the following personal qualities of a student: purposeful will, well-thought-out action and psychological and volitional efforts. The paradigm of human-centered Pedagogy has been studied in the system of two most important directions. The realization of creative possibilities of human individuality should be useful for each individual, as well as for the whole humanity.
URI: http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/13205
ISSN: 2311-6382
Appears in Collections:Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Сер. Педагогіка, 2019, № 1

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
19Yakubovska.pdf105,97 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.