Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/13238
Назва: Проблеми сексуальної педагогіки в творчості П. П. Блонського
Інші назви: Проблемы сексуальной педагогики в творчестве П. П. Блонского
THE PROBLEM OF SEXUAL PEDAGOGY IN THE WORKS OF Р. P. BLONSKYI
Автори: Кравець, Володимир Петрович
Бібліографічний опис: Кравець В. Проблеми сексуальноїпедагогіки в творчості П. П. Блонського // Гендерна парадигма освітнього простору 2016, № 3/3. С. 53-61
Дата публікації: 2016
Ключові слова: сексуальна педагогіка
сексуальна соціалізація
статеве дозрівання
сексуальні переживання
сексуальна просвіта
статеве виховання дітей
педагогічна наука
сексуальная педагогика
сексуальная социализация
половое созревание
сексуальные переживания
сексуальное просвещение
половое воспитание детей
педагогическая наука
sexual pedagogy
sexual socialization
sexual ripening
sexual emotional experiences
sexual education
sexual education of children
pedagogical science
Короткий огляд (реферат): Стаття присвячена вивченню спадщини П.Блонського в аспекті становлення сексуальної педагогіки. Аналізується розробка проблем статевого розвитку і сексуального виховання дітей і підлітків у праці П. Блонського «Нариси дитячої сексуальності», яка стала узагальненням ідей і положень вітчизняної сексуальної педагогіки та вироком радянській педагогіці у 20-30-х роках ХХ століття. Зокрема, представлена критика вченим медичного та педагогічного підходів як двох крайніх полюсів у вирішенні проблеми сексуального виховання дітей та підлітків. У працях «Статеве виховання», «Вікові особливості дітей» П.Блонський обґрунтовує інакшість та нерозвинутість переживання різних форм дитячої сексуальності та жорстокості, порівняно з дорослими, акцентує увагу на достовірних джерелах, якими є щоденники дітей та їх переписка, а також виділяє симптомокомплекс проявів юнацької закоханості, основні фактори соціального середовища (праця, сексуальна просвіта) та його роль у статевому вихованні дітей. Підкреслюється ігнорування тогочасною школою проблеми статевого виховання учнів та лицемірність радянського наукового дискурсу про сексуальність.
Статья посвящена изучению наследия П. Блонского в становлении сексуальной педагогики. Анализируется разработка проблем полового развития и сексуального воспитания детей и подростков в работе П. Блонского «Очерки детской сексуальности», которая стала обобщением идей отечественной сексуальной педагогики и приговором советской педагогике в 20-30-х годах ХХ века. В частности, представлена критика ученым медицинского и педагогического подходов как двух крайних полюсов в решении проблемы сексуального воспитания детей и подростков. В трудах «Половое воспитание», «Возрастные особенности детей» П. Блонский обосновывает инаковость и неразвитость переживаний различных форм детской сексуальности и жестокости, по сравнению со взрослыми, акцентирует внимание на достоверных источниках, которыми являются дневники детей и их переписка, а также выделяет симптомокомплекс проявлений юношеской влюбленности, основные факторы социальной среды (труд, сексуальное просвещение) и ее роль в половом воспитании детей. Подчеркивается игнорирование тогдашней школой проблемы полового воспитания учащихся и лицемерие советского научного дискурса о сексуальности.
The article deals with a role of P. Blonskyi’s heritage in the development of sexual pedagogy. The development of problems of sexual growth and sexual education of children and teenagers in P. Blonskyi’s work ―Essays of a child’s sexuality‖, which became a generalization of ideas, positions of native sexual pedagogy and opinion of Soviet pedagogy of the 20–30s of the 20th century has been analyzed. In particular,the criticism of medical and pedagogical approaches as two extreme poles in the solution to the problem of sexual education of children and teenagers has beenrepresented. In the works ―Sexual education‖, ―Age peculiarities of children‖ P. Blonskyigives proofs of otherness and underdevelopment of emotional experience of different forms of children’s sexual development and cruelty, compares them with the emotional experience of adults. He focuses on trustworthy sources: children’s diaries and correspondence besides hedefines the symptoms of manifestations of youthful love, the main factors of the social environment (labour, sexual education) and its role in the sexual education of children. The neglect of the problem of sexual education of pupils by school of that time and hypocrisy of Soviet scientific discourse about sexuality has beenemphasized.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/13238
Розташовується у зібраннях:Статті

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Kravetc_Problem_sexy.pdf3,5 MBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.