Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/13419
Название: Специфіка розвитку експертно-консультативної діяльності в умовах модернізації освіти
Другие названия: The specificity of development of an expert-advisory activity in the conditions of the modernization of the education
Авторы: Боднар, Оксана
Івасів, Ольга
Библиографическое описание: Боднар О., Івасів О. Специфіка розвитку експертно-консультативної діяльності в умовах модернізації освіти // Вісник Львівського університету. Сер. Педагогічна. Львів, 2019. Вип. 34. С. 3–13.
Дата публикации: 2019
Ключевые слова: експертна діяльність
консультативна діяльність
експертно-консультативна діяльність
статус суб’єкта
функції експерта-консультанта
традиційні сценарії
expert activity
advisory activity
expert advisory activity
status of the subject
functions of an expert advisors
traditional scenarios
Серия/номер: Педагогічна;
Краткий осмотр (реферат): Проаналізовано теоретичне підґрунтя розвитку експертно-консультативної діяльності. Обґрунтовано актуальність розвитку експертно-консультативної діяльності в умовах модернізації освіти. Пояснено дискретність експертної діяльності. Показано відмінність експертно-консультативної діяльності від аудиторської, консалтингової та суто експертної. Сформульовано дефініцію експертно-консультативна діяльність, окреслено принципи її здійснення. Виокремлено функції експерта-консультанта. Досліджено специфіку експертно-консультативної діяльності залежно від типів задач. Описані традиційні сценарії експертно-консультативної діяльності пов’язані зі звичними алгоритмами та наведено перспективи подальших досліджень.
Today, the expertise as a multi-level and multi-vector methodology for assessing the quality of the education has received an effective development mechanisms in managerial practice as an expert - advisory activity. Its relevance is due to the tasks of modernization of the education at all levels of the management, in particular, and the growing demands of parents for quality educational services. The methodology of human activity identifies two important characteristics: the quality and the value. It is proved that the quality of the educational activity in which an expert-advisory is developing, depends on the requirements declared in the legal framework of the education and the European standards and the value of the activity depends on the semi-personality. Analyzed the relationship of the expert-advisory activity with consulting and institutional audit. Explained the discreteness of the expert-activity and an essence in the interpretations of the scientists. The definition of the expert-advisory activity is formulated the principles of an implementation are described. Defined the status of entity at the different levels of the government. The functions of an expert –advisor are allocated. Based on the classification of activities of M. Kagan the specifics of expert- advisory activity for expert-advisory tasks are investigated. Traditional scenarios of the expert- advisory activities related with usual algorithms are described and unsolved problems are highlighted. Because the methodology of the expert-advisory activity is based on the integration of theories which are already formed the perspectives for further research may be related with the theoretical justification of the algorithms for the implementation in various fields of the education and the practice expert advisors.
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/13419
ISSN: 2078-5526
Располагается в коллекциях:Статті

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
Bodnar_The_specificity_ development.pdf682,72 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.