Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/13492
Полная запись метаданных
Поле DCЗначениеЯзык
dc.contributor.authorУдич, Зоряна Ігорівна-
dc.date.accessioned2020-02-12T12:25:52Z-
dc.date.available2020-02-12T12:25:52Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.citationУдич З. І. Самоорганізація учителя як складова його інклюзивної компетентності // Міжнародний науковий журнал «Освіта і Наука». Мукачево ; Ченстохова : Мукачівський державний університет : Гуманістично-природничий університет ім. Яна Длугоша в місті Ченстохові, 2019. Вип. 1(26). С. 192-199.uk_UA
dc.identifier.issn2617-0833-
dc.identifier.issn2617-0841-
dc.identifier.urihttp://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/13492-
dc.description.abstractУ статті авторка пропонує розглядати самоорганізацію учителя як цілісну система, яка представлена такими елементами: мета, цілі, функції, принципи, умови, етапи, компоненти, критерії успішності та рядом технологій; визначено зміст усіх елементів системи; обґрунтовано необхідність формування навиків самоорганізації майбутніх педагогів.uk_UA
dc.description.abstractThe author proposes to consider teacher’s self-organization as a determining condition for the efficiency of his/her work in an inclusive educational establishment through a system that stipulates a clearly defined purpose and objectives, implementation of functions (ideological, healthcare, organizational, balancing, diagnostic, predictive, actualizing, self-improvement, motivational, preventive), necessary external and internal conditions, adherence to the principles, a phased process (motivational, diagnostic, purpose-setting, programming, activity, reflexive), components, criteria for the self-organization success, application of a number of technologies that are interrelated and interdependent and contribute to the identification, development, updating, implementation and presentation of an individual. The article also suggests definition of the concept «self-organization of a personality», a retrospective analysis of some technologies is carried out. The tasks of self-organization include: determining life priorities; stimulating the personality to self-knowledge, self-expression and self-development; regulation and balancing of various spheres of personal activity; expedient management of personal and external resources; promoting efficient use of time; formation of a positive image and credibility, competitiveness; prevention of emotional and professional burnout syndrome; definition and achievement of vital goals; formation of ideological positions; development of self-reflection; preservation of psycho-physical health; development of emotional intelligence; formation of psychological readiness for change; stimulation of creative self-expression of a person, his/her independence; disclosure of the potential and realization of the personality traits; satisfying his/her needs.uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.publisherМукачівський державний університет : Гуманістично-природничий університет ім. Яна Длугоша в місті Ченстоховіuk_UA
dc.subjectсистема самоорганізаціїuk_UA
dc.subjectлайф-менеджментuk_UA
dc.subjectтайм-менеджментuk_UA
dc.subjectстрес-менеджментuk_UA
dc.subjectімпресіон-менеджментuk_UA
dc.subjectсамоменеджментuk_UA
dc.subjectменеджмент особистих обмеженьuk_UA
dc.subjectкар’єрний менеджментuk_UA
dc.subjectресурс-менеджментuk_UA
dc.subjectуправління конфліктами та комунікаціямиuk_UA
dc.subjectсамовихованняuk_UA
dc.subjectсамоосвітаuk_UA
dc.subjectsystem of self-organizationuk_UA
dc.subjectlife-managementuk_UA
dc.subjecttime-managementuk_UA
dc.subjectteam-managementuk_UA
dc.subjectstress-managementuk_UA
dc.subjectimpression-managementuk_UA
dc.subjectself-managementuk_UA
dc.subjectself-studyuk_UA
dc.subjectself-educationuk_UA
dc.subjectresource-managementuk_UA
dc.subjectconflict managementuk_UA
dc.subjectcommunication managementuk_UA
dc.titleСамоорганізація учителя як складова його інклюзивної компетентностіuk_UA
dc.title.alternativeSelf-organization of a teacher as a component part of his/her inclusive competenceuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Располагается в коллекциях:Статті

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
Udych_3.pdf19,91 MBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.