Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/13492
Назва: Самоорганізація учителя як складова його інклюзивної компетентності
Інші назви: Self-organization of a teacher as a component part of his/her inclusive competence
Автори: Удич, Зоряна Ігорівна
Бібліографічний опис: Удич З. І. Самоорганізація учителя як складова його інклюзивної компетентності // Міжнародний науковий журнал «Освіта і Наука». Мукачево ; Ченстохова : Мукачівський державний університет : Гуманістично-природничий університет ім. Яна Длугоша в місті Ченстохові, 2019. Вип. 1(26). С. 192-199.
Дата публікації: 2019
Видавництво: Мукачівський державний університет : Гуманістично-природничий університет ім. Яна Длугоша в місті Ченстохові
Ключові слова: система самоорганізації
лайф-менеджмент
тайм-менеджмент
стрес-менеджмент
імпресіон-менеджмент
самоменеджмент
менеджмент особистих обмежень
кар’єрний менеджмент
ресурс-менеджмент
управління конфліктами та комунікаціями
самовиховання
самоосвіта
system of self-organization
life-management
time-management
team-management
stress-management
impression-management
self-management
self-study
self-education
resource-management
conflict management
communication management
Короткий огляд (реферат): У статті авторка пропонує розглядати самоорганізацію учителя як цілісну система, яка представлена такими елементами: мета, цілі, функції, принципи, умови, етапи, компоненти, критерії успішності та рядом технологій; визначено зміст усіх елементів системи; обґрунтовано необхідність формування навиків самоорганізації майбутніх педагогів.
The author proposes to consider teacher’s self-organization as a determining condition for the efficiency of his/her work in an inclusive educational establishment through a system that stipulates a clearly defined purpose and objectives, implementation of functions (ideological, healthcare, organizational, balancing, diagnostic, predictive, actualizing, self-improvement, motivational, preventive), necessary external and internal conditions, adherence to the principles, a phased process (motivational, diagnostic, purpose-setting, programming, activity, reflexive), components, criteria for the self-organization success, application of a number of technologies that are interrelated and interdependent and contribute to the identification, development, updating, implementation and presentation of an individual. The article also suggests definition of the concept «self-organization of a personality», a retrospective analysis of some technologies is carried out. The tasks of self-organization include: determining life priorities; stimulating the personality to self-knowledge, self-expression and self-development; regulation and balancing of various spheres of personal activity; expedient management of personal and external resources; promoting efficient use of time; formation of a positive image and credibility, competitiveness; prevention of emotional and professional burnout syndrome; definition and achievement of vital goals; formation of ideological positions; development of self-reflection; preservation of psycho-physical health; development of emotional intelligence; formation of psychological readiness for change; stimulation of creative self-expression of a person, his/her independence; disclosure of the potential and realization of the personality traits; satisfying his/her needs.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/13492
ISSN: 2617-0833
2617-0841
Розташовується у зібраннях:Статті

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Udych_3.pdf19,91 MBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.