Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/13862
Назва: Інтегрування екологічної освіти та виховання в курс хімії основної школи: ставлення словацьких та українських вчителів
Інші назви: Интегрирование экологического образования и воспитания в курс химии основной школы: отношение словацких и украинских учителей
INTEGRATION ECOLOGICAL EDUCATION AND UPBRINGING INTO THE CHEMISTRY COURSE OF THE BASIC SCHOOL: ATTITUDE OF SLOVAKIAN AND UKRAINIAN TEACHERS
Автори: Лабінська, Оксана
Бібліографічний опис: Лабінська О. Інтегрування екологічної освіти та виховання в курс хімії основної школи: ставлення словацьких та українських вчителів // Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Сер. Педагогіка. Тернопіль : ТНПУ ім. В. Гнатюка, 2019. № 2. С. 21-30.
Дата публікації: 2019
Видавництво: Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка
Ключові слова: екологічна освіта та виховання
хімія
основна школа
екологічна проблематика
экологическое образование и воспитание
химия
основная школа
экологическая проблематика
environmental education and training
chemistry
basik school
environmental issues
Серія/номер: Педагогіка;
Короткий огляд (реферат): Представлено та проаналізовано думку вчителів хімії основної школи України щодо проблем, пов’язаних з інтеграцією екологічної освіти та виховання (ЕОВ) зі змістом хімії. Для проведення дослідження модифіковано та доповнено анкету, яка була використана в Словацькій Республіці, та порівняно відповіді на деякі запитання зі ставленням вчителів хімії до вказаної проблеми. За допомогою анкетування 200 вчителів з’ясовано їхнє ставлення до існуючих проблем інтегрування ЕОВ в курс хімії основної школи – таких, як: недостатня кількість часу на уроці, недостатня часова дотація предмета «Хімія» в основній школі, важкий зміст державної навчальної програми «Хімія», недостатня підготовка учнів, недостатня кількість матеріалів з екологічної проблематики, незацікавленість учнів екологічною проблематикою, недостатнє виховання відповідальності з боку батьків, нестача особистих знань екологічного спрямування, недостатнє матеріально-технічне забезпечення кабінету хімії та нестача інформації про зарубіжний досвід ЕОВ. Встановлено, що найбільшою проблемою інтегрування ЕОВ в курс хімії основної школи більшість вчителів вважає недостатнє матеріально-технічне забезпечення кабінету хімії та недостатній обсяг навчальних годин предмета «Хімія».
Представлено и проанализировано мнение учителей химии основной школы Украины о проблемах, связанных с интеграцией экологического образования и воспитания в содержание изучения химии. Для проведения исследования модифицирована и дополнена анкета, которая была использована в Словацкой Республике. С помощью анкетирования 200 учителей выяснено отношение учителей химии к существующим проблемам интегрирования экологического образования и воспитания в курс химии в основной школе – таких, как: недостаточное количество времени на уроке, недостаточная временная дотация предмета «Химия» в основной школе, тяжелое содержание государственной учебной программы «Химия», недостаточная подготовка учащихся, недостаточное количество материалов по экологической проблематике, незаинтересованность учащихся экологической проблематикой, недостаточное воспитание ответственности со стороны родителей, недостаток личных знаний экологического направления, недостаточное материально-техническое обеспечение кабинета химии, недостаток информации о зарубежном опыте экологического образования и воспитания. Установлено, что самой большой проблемой интеграции экологического образования и воспитания в курс химии в основной школе большинство учителей считают недостаточное материально-техническое обеспечение кабинета химии и недостаточный объём учебных часов предмета «Химия».
The article presents and analyzes the opinions of chemistry teachers of Ukraine on the ecologization of school chemical education in the basic school and the problems associated with the integration of environmental education and upbringing into the content of chemistry study at the basic school. For conducting the study in the form of a survey, the authors modified and supplemented the questionnaire developed by the scholars of the Slovak Republic. The survey of 200 teachers revealed their attitudes to the following problems of integrating environmental education and upbringing in the chemistry course at the basic school: lack of classroom hours, insufficient time allocation for the subject of Chemistry at the basic school, low level of students, lack of students’ interest in the environmental issues, lack of teaching responsibility to children in families, low awareness of the ecological issues, insufficient material and technical support of chemistry laboratories and lack of information about foreign experience of environmental education and upbringing. In the opinion of most teachers, insufficient material support of the chemistry laboratories and insufficient time allocation for the course of chemistry are the greatest problem of integration of environmental education and upbringing in the chemistry course at the basic school. Also, the integration of environmental education in the subject of chemistry is hindered by the lack of teaching materials on environmental issues and lack of information about foreign experience of environmental education and upbringing. It is encouraging to note that 58 % of teachers who participated in the survey reported a certain degree of satisfaction (12 % reported strong satisfaction) with the integration of environmental education and upbringing in the chemistry course at the basic school level, since a large number of topics in chemistry are directly related to environmental education and upbringing. The practical value of the research is that its main findings, results and conclusions can be used for further the development of the theory and practice of ecologization of school chemical education in Ukraine. The outcomes of the study may be useful in the process of developing strategies for the modernization of the educational system in the context of the implementation of Ukraine’s eurointegration policy.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/13862
ISSN: 2311-6382
Розташовується у зібраннях:Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Сер. Педагогіка, 2019, № 2

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Labinska.pdf320,57 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.