Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/14267
Title: Розвиток образотворчо обдарованих дітей у позашкільному навчальному просторі
Authors: Качанова, Ірина
Bibliographic description (Ukraine): Качанова І. Розвиток образотворчо обдарованих дітей у позашкільному навчальному просторі // Мистецтво у нелінійному просторі: матеріали Міжнародної науково-практичної конференції ( 25 жовтня 2018 року). Тернопіль : ТНПУ ім. В. Гнатюка, 2018. С. 108–111.
Issue Date: 25-Oct-2018
Publisher: ТНПУ ім. В. Гнатюка
Keywords: образотворча обдарованість
позашкільний простір
функціональна модель
форми і методи розвитку обдарованої дитини
visual talent
out-of-school space
functional model
forms and methods of gifted child development
Abstract: Розкрито особливості і принципи побудови освітнього середовища для обдарованих дітей і підлітків у позашкільних навчальних закладах художньо-естетичного спрямування. На основі вивчення сучасного передового досвіду британських мистецьких шкіл розроблено функціональну модель, описано форми і методи розвитку обдарованої дитини, критерії ефективності організації позашкільного освітнього середовища для її розвитку.
The peculiarities and principles of constructing the educational environment for gifted children and adolescents in extracurricular educational institutions of artistic and aesthetic direction are revealed. Based on the study of modern best practices of British art schools, a functional model has been developed, described the forms and methods of development of a gifted child, criteria for the effectiveness of the organization of the out-of-school educational environment for its development.
URI: http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/14267
Appears in Collections:Мистецтво у нелінійному просторі

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Kachanova.pdf65,03 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.