Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/14665
Title: Мистецька освіта в умовах інклюзії
Other Titles: ART EDUCATION IN CONDITIONS OF INCLUSION
Authors: Ванюга, Людмила Степанівна
Топорівська, Ярослава Володимирівна
Bibliographic description (Ukraine): Ванюга Л. С., Топорівська Я. В. Мистецька освіта в умовах інклюзії // Вектор Поділля : науковий журнал. Кам’янець-Подільський : Економічна думка, 2018. Вип. 1. С. 100–110.
Issue Date: 2018
Publisher: Економічна думка
Keywords: інтегрований театр
інклюзія
соціальна адаптація
арт-терапія
навчально-реабілітаційний процес
integrated theater
inclusion
social adaptation
art therapy
educational and rehabilitation process
Abstract: У статті розглянуто проблеми інтеграції у суспільство осіб з обмеженими можливостями засобами театру в умовах інклюзії та основні принципи розвитку творчих здібностей акторів інтегрованого театру; охарактеризовано стан і можливості мистецького освітнього процесу в Україні та висвітлено основні проблеми мистецької освіти, що існують в умовах інклюзії.
In the article discusses the problem of integration persons with disabilities into society by means of theater in terms of inclusion and basic principles of development creative abilities of integrated theater actors; characterizes the state and possibilities of the artistic educational process in Ukraine and highlights the main problems of artistic education that exist under conditions of inclusion.
URI: http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/14665
ISSN: 2617-1112
Appears in Collections:Статті

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
toporivska_Must_osvita_2018.pdf1,2 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.