Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/15197
Назва: Діяльність установ для дітей-сиріт при монастирях сестер-василіанок у Східній Галичині першої половини ХХ ст.
Інші назви: THE ACTIVITY OF INSTITUTIONS FOR ORPHANED CHILDREN AT THE MONASTERIES OF BASILIAN SISTERSIN EASTERN HALYCHYNA IN THE FIRST HALF OF THE ХХTH СENTURY
Автори: Турків, Світлана
Бібліографічний опис: Турків С. Діяльність установ для дітей-сиріт при монастирях сестер-василіанок у Східній Галичині першої половини ХХ ст. // Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені В. Гнатюка. Сер. Історія. Тернопіль : ТНПУ ім. В. Гнатюка, 2019. Вип. 2. С. 110–122.
Дата публікації: 2019
Видавництво: ТНПУ ім. В. Гнатюка
Ключові слова: сестри-василіанки
митрополит А. Шептицький
діти-сироти
сиротинці
монастирі
Східна Галичина
Basilian Sisters
Metropolitan A. Sheptytsky
orphan children
orphanages
monasteries
Eastern Galicia
Серія/номер: Історія;
Короткий огляд (реферат): Мета дослідження – розкрити діяльність установ для дітей-сиріт при монастирях сестер-василіанок у Східній Галичині окресленого періоду. Методологія дослідження базується на принципах історизму, системності, науковості, верифікації, авторської об’єктивності, поміркованого наративного конструктивізму, а також на використанні загальнонаукових (аналіз, синтез, узагальнення) та спеціально-історичних (історико-генетичний, історико-типологічний, історико-системний) методів. Наукова новизна полягає у тому, що вперше в українській історіографії, на основі аналізу невідомих раніше архівних документів і матеріалів, досліджено діяльність установ для дітей-сиріт при монастирях сестер-василіанок у Східній Галичині першої половини ХХ ст., які були важливими центрами опіки та виховання дітей, позбавлених батьківської турботи. Ці установи ставали освітньо-виховними осередками, що забезпечували гармонійний духовний і фізичний розвиток підростаючого покоління. Загалом можемо констатувати: задекларована проблема ще не знайшла належного вивчення в історичній науці, що й зумовлює її суспільне та наукове значення. Висновки. Опіка та виховання соціальних та біологічних дітей-сиріт була одним із найгуманніших напрямів діяльності сестер-василіанок у Східній Галичині окресленого періоду. Створення спеціальних закладів, у яких поряд із традиційними методами, прийомами та формами християнського виховання використовувались новітні досягнення педагогічної теорії і практики, є переконливим доказом ґрунтовності, високого професіоналізму та великомасштабності цієї праці. Сирітські заклади при жіночих василіанських монастирях не лише замінювали батьків у справі виховання дітей і запобігали їх деморалізації під впливом вулиці, а ставали освітньо-виховними осередками, що забезпечували гармонійний духовний і фізичний розвиток підростаючого покоління.
The purpose of the presented paper is to reveal the activity of institutions for orphaned children at the Monasteries of Basilian Sisters in Eastern Galicia during the stated period. The research methodology is based on the principles of historicism, as well as on systematic, scientific, and verifying approaches, author’s objectivity, moderate narrative constructivism, and the use of general scientific (analysis, synthesis, generalization) and special-historical (historical-genetic, historical-typological, historical-system) methods. These methods have allowed us to assess and define the participation of Basilian Sisters in the process of orphan children upbringing in Eastern Galicia, during the 1st half of the XX century. The scientific novelty of the research is the following: for the first time in the Ukrainian historiography, the activity of institutions for orphaned children at the monasteries of Basilian Sisters, which were important care and education centres for children deprived of parental care in the Eastern Halychyna during the first half of the XX century, have been found out on the basis of unknown archival documents and materials analysis. These institutions became educational and educative centres, which ensured the harmonious spiritual and physical development of the young generation. Generally, we can confirm that the stated issue has not been properly studied in historical science yet, which determines its social and scientific significance. Conclusions. The care and education of social and biological orphaned children was one of the most human directions in the activity of the Basilian Sisters in Eastern Galicia during the analysed period. The foundation of special institutions, which, in addition to traditional methods, techniques and forms of Christian education, used the latest achievements of pedagogical theory and practice, is a convincing proof of the thoroughness, high professionalism and large-scale of this work. Orphan institutions at the women’s Basilian monasteries not only replaced parents in the process of raising children and prevented their demoralization under the influence of the street, but also became educational centres that provided a harmonious spiritual and physical development of the young.
Опис: DOI : 10.2518/2307-7778.19.2.12
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/15197
ISSN: 2307-7778
Розташовується у зібраннях:Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету ім. В. Гнатюка. Сер. Історія. 2019. Вип. 2

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Turkiv.pdf199,57 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.