Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/15762
Назва: Проєктні технології у процесі підготовки майбутніх соціальних педагогів до роботи з обдарованими дітьми
Інші назви: Проектные технологии в процессе подготовки будущих социальных педагогов к работе с одаренными детьми
PROJECT TECHNOLOGIES IN THE PROCESS OF PREPARING FUTURE SOCIAL TEACHERS FOR WORK WITH GIFTED CHILDREN
Автори: Протас, Оксана
Бібліографічний опис: Протас О. Проєктні технології у процесі підготовки майбутніх соціальних педагогів до роботи з обдарованими дітьми // Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Сер. Педагогіка. Тернопіль : ТНПУ ім. В. Гнатюка, 2020. № 1. С. 59-66
Дата публікації: 2020
Видавництво: ТНПУ ім. В. Гнатюка
Ключові слова: обдарованість
обдаровані діти
професійна підготовка
майбутні соціальні педагоги
проєкт
проєктні технології
одаренность
одаренные дети
профессиональная подготовка
будущие социальные педагоги
проект
проектные технологии
giftedness
gifted child
professional training
future social pedagogues
project
project technologies
Серія/номер: Педагогіка;
Короткий огляд (реферат): Розглянуто актуальність на сучасному етапі діяльності з обдарованими дітьми, розкриття їх нахилів, здібностей, створення умов для розвитку обдарувань, самореалізації і соціалізації. Обґрунтовано необхідність соціально-педагогічної діяльності з обдарованими дітьми. Розкрито поняття «обдарованість», «обдаровані діти», висвітлено особливості обдарованих дітей, специфіку соціально-педагогічної діяльності з ними. Зазначено необхідність врахування характеристик цих дітей та специфіки професійної діяльності з ними. Опитування студентів засвідчили недостатню готовність їх до роботи з обдарованими дітьми, що актуалізує завдання їхньої підготовки в зазначеному напрямку. Подано авторське визначення «професійної діяльності соціального педагога у роботі з обдарованими дітьми» та «професійної підготовки майбутніх соціальних педагогів до роботи з обдарованими дітьми». Обґрунтовано потребу використання проєктних технологій у процесі підготовки цих фахівців до роботи з обдарованими дітьми. Розкрито дефініції «проєкт», «метод проєктів», «проєктні технології». Висвітлено вимоги до застосування проєктних технологій в освітній діяльності. Розглянуто використання проєктних технологій у процесі вивчення курсу «Соціально-педагогічна діяльність з обдарованими дітьми». Наведено приклад розробленого студентами проєкту, спрямованого на сприяння успішному професійному самовизначенню обдарованих дітей. Відзначено, що реалізація проєкту дала змогу студентам застосувати набуті в процесі вивчення навчальних дисциплін знання, уміння, навички, сформувати відповідні компетентності та готовність до професійної діяльності з обдарованими дітьми.
Рассмотрена актуальность на современном этапе деятельности с одаренными детьми, раскрытие их склонностей, способностей, создание условий для развития одаренности, самореализации и социализации. Обоснована необходимость социально-педагогической деятельности с одаренными детьми. Раскрыто понятия «одаренность», «одаренные дети», освещены особенности одаренных детей, специфику социально-педагогической деятельности с ними. Указано важность учета характеристик этих детей и специфики профессиональной деятельности с ними. Опрос студентов показал недостаточную готовность их к работе с одаренными детьми, что актуализирует задачу их подготовки в указанном направлении. Представлено авторское определение «профессиональной деятельности социального педагога в работе с одаренными детьми» и «профессиональной подготовки будущих социальных педагогов к работе с одаренными детьми». Обоснованно важность применения проектных технологий в подготовке специалистов к работе с одаренными детьми. Раскрыто дефиниции «проект», «метод проектов», «проектные технологии». Освещены требования к применению проектных технологий в учебной деятельности. Рассмотрено использование проектных технологий в процессе изучения курса «Социально-педагогическая деятельность с одаренными детьми». Приведен пример разработанного студентами проекта, направленного на содействие профессиональному самоопределению одаренных детей. Отмечено, что реализация проекта дала возможность студентам применить приобретенные в процессе изучения учебных дисциплин знания, умения, навыки, сформировать соответствующие компетентности и готовность к профессиональной деятельности с одаренными детьми.
The article emphasizes the importance of activities engaging gifted children, revealing their proneness and skills, creating favorable conditions to advance their gifts, and facilitating self-actuation and successful socialization in modern pedagogy. It necessitates conducting social and pedagogical activities with gifted children and training the relevant professionals in higher educational establishments for fulfilling this task. In training future social educators, one shall consider the peculiarities of gifted children and specific nature of social and pedagogical activities engaging them. We have defined the terms “giftedness” and “gifted children”, and discovered the peculiarities of gifted children to be considered by educational professionals working with them. We have also outlined the special nature of social and pedagogical activities with children with signs of giftedness. A poll conducted for future social educators revealed that the latter are not completely ready to work with gifted children. It emphasizes the necessity of their professional training in this domain in higher education establishments. The author's definition of “professional activities of social teacher in work with gifted children” and the definition of “professional training of future social educators for work with gifted children” were examined. We have explained the reasonability and benefits of using project technologies in professional training of these students to work with gifted children. The following definitions were made: “project”, “project method”, and “project technologies”. Projects classification was considered. We have revealed the demands and peculiarities of project technologies use. We have also outlined the specific nature of project technologies applied to course entitled “Social-pedagogical work with gifted children”. A case study of a collective student project was examined. The project was aimed at defining a professional identity for gifted children. It considered the requirements for project technologies and the special nature of social and pedagogical activities conducted while working with these children. The implementation of the consummated project proved its efficiency. As the project was implemented, students applied the knowledge and skills acquired during course studying, and developed the necessary competences making them ready to work with gifted children professionally.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/15762
ISSN: 2311-6382
Розташовується у зібраннях:Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Сер. Педагогіка, 2020, № 1

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
9_PROTAS.pdf567,95 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.