Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/16061
Title: Формування диригентських прийомів у майбутніх учителів музики в процесі професійної підготовки
Other Titles: Формирование у будущих учителей музыки дирижёрских приёмов в процессе профессональной подготовки
FORMATION OF FUTURE TEACHERS OF MUSIC CONDUCTOR'S METHODS IN THE PROCESS OF CONDUCTING AND CHORAL TRAINING
Authors: Бондаренко, Анжеліка
Bibliographic description (Ukraine): Бондаренко А. Формування диригентських прийомів у майбутніх учителів музики в процесі професійної підготовки // Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету ім. В. Гнатюка. Сер. Педагогіка. Тернопіль : ТНПУ ім. В. Гнатюка, 2013. № 4. C. 184–192.
Issue Date: 2013
Publisher: ТНПУ ім. В. Гнатюка
Keywords: диригентський прийом
диригентсько-хорова підготовка
диригентська техніка
педагогічні умови
музично-педагогічна освіта
дирижёрский приём
дирижёрско-хоровая подготовка
дирижёрская техника
педагогические условия
музыкально-педагогическое образование
conductor technology
pedagogical conditions
musical and pedagogical education
Series/Report no.: Педагогіка;
Abstract: У статті конкретизовано сутність поняття «диригентський прийом». Подано зміст, класифікації, шляхи й засоби, наявні методи формування диригентських прийомів у майбутніх учителів музики під час вивчення циклу диригентсько-хорових дисциплін. Виокремлено складові змісту навчального прийому, шляхи та принципи засвоєння диригентських прийомів.
В статье конкретизирована сущность понятия «дирижерский приём». Дано содержание, классификации, пути и способы, методы формирования дирижерских приёмов у будущих учителей музыки во время изучения цикла дирижёрско-хоровых дисциплин. Выделено составные части содержания учебного приёма, пути и принципы усвоения дирижёрских приёмов.
The article concretized essence of the concept «the conductor's reception». Given the content, classification, ways and means and methods of forming the conductor's reception at the future music teachers during the study cycle, conducting and choral disciplines. The author singles out the components of the contents of educational approach, the principles and methods of mastering conducting techniques.
URI: http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/16061
Appears in Collections:Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Сер. Педагогіка, 2013, № 4

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Bondarenko.pdf210,84 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.