Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/16309
Title: Гейміфікаційні технології навчання географії у вищій школі
Other Titles: GAMEPLAYING TECHNOLOGIES TO TEACHING GEOGRAPHY IN HIGH SCHOOL
Authors: Варакута, Ольга Михайлівна
Bibliographic description (Ukraine): Варакута О. Гейміфікаційні технології навчання географії у вищій школі // Вісник Тернопільського відділу Українського географічного товариства. Тернопіль : Тайп, 2018. № 2 (Вип. 2). С. 85-92
Issue Date: 2018
Publisher: Тайп
Keywords: світові освітні тренди
«Гейміфікація (Ігрофікація)»
онлайн-гра
методика
world educational trends
gameplay
online game
methodology
Abstract: У статті розкрито сутність поняття «гейміфікація». На основі вивчення і опису технологій проведення значної кількості географічних онлайн-ігор, показано можливості окремих з них, а саме: «Географія Великих», «Географія Світу», «Europe Map Test», «Битви знавців. Географія», «Фізична карта», «Вивчайте географію, карти і країни», «Світ тварин - вікторина», «Географія», «Географія. Тести» у формуванні й перевірці знань з теми «Євразія».
The article reveals the essence of the concept of " gameplay ". Based on the study and description of technologies for conducting a large number of geographic online games, the possibilities of individual ones are shown, namely "Geography of the Great", "Geography of the World", "Europe Map Test", "Battle of connoisseurs. Geography "," Physical map "," Explore geography, maps and countries "," World of Animals - Quiz "," Geography "," Geography. Tests "in the formation and verification of knowledge on the topic" Eurasia".
URI: http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/16309
Appears in Collections:Вісник Тернопільського відділу Українського географічного товариства № 2 (Вип. 2)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
15_Varakuta.pdf2 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.