Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/16422
Назва: Формування психологічно безпечного освітньо-наукового середовища в закладі вищої освіти
Інші назви: Formation of a Psychologically Safe Educational and Scientific Environment in a Higher Education Institution
Автори: Мешко, Галина Михайлівна
Мешко, Олександр Іванович
Бібліографічний опис: Мешко Г. М., Мешко О. І. Формування психологічно безпечного освітньо-наукового середовища в закладі вищої освіти // Науковий вісник Ужгородського університету. Серія: Педагогіка. Соціальна робота. Ужгород, 2020. Вип. 2 (47). С. 100–104.
Дата публікації: 2020
Ключові слова: психологічно безпечне освітньо-наукове середовище; психологічна безпека; комплексна програма формування психологічно безпечного освітньо-наукового середовища; заклад вищої освіти, psychologically safe educational and scientific environment; psychological security; complex program of formation of psychologically safe educational and scientific environment; higher education institution
Короткий огляд (реферат): Статтю присвячено проблемі формування психологічно безпечного освітньо-наукового середовища в закладі вищої освіти На підставі аналізу наукової літератури з’ясовано сутність та визначено структурно-функціональні компоненти психологічно безпечного освітньо-наукового середовища закладу вищої освіти. Для вивчення стану психологічної безпеки закладу освіти використано модифіковану методику І. Баєвої та розроблену анкету для здобувачів вищої освіти третього (освітньо-наукового) рівня щодо наявності конфліктних ситуацій. Представлено результати вивчення стану психологічної безпеки освітньо-наукового середовища та анкетування аспірантів з питань наявності конфліктних ситуацій. Запропоновано комплексну програму формування психологічно безпечного освітньо-наукового середовища, що охоплює: діагностику та експертизу психологічної безпеки освітньо-наукового середовища; забезпечення емоційного комфорту здобувачів вищої освіти в освітньому процесі; створення умов для отримання аспірантами освітньої, інформаційної, організаційної, психологічної та консультативної підтримки; забезпечення психолого-педагогічного супроводу аспірантів; попередження психологічного насилля у закладі вищої освіти; постійний моніторинг показників психологічної безпеки освітньо-наукового середовища; створення умов для підвищення рівня комфортності академічного персоналу, підтримання на належному рівні стану їх професійного здоров’я; створення умов для підвищення якості наукової діяльності викладачів та аспірантів. Окреслено основні шляхи реалізації комплексної програми формування психологічно безпечного освітньо-наукового середовища закладу вищої освіти.The article deals with the problem of formation of a psychologically safe educational and scientific environment in a higher education institution. The core and structural and functional components of a psychologically safe educational and scientific environment of a higher education institution are clarified concerning the analysis of scientific literature: object interaction of participants of educational process, material and technical conditions of work and training, semantic and methodical conditions of educational process. To study the state of psychological security of the education institution, a modified method of I. Bayeva was used and a questionnaire was developed for applicants for higher education of the third (educational-scientific) level regarding the presence of conflict situations. The results of studying the state of psychological security of the educational and scientific environment of higher education institutions are presented. The main component of the educational and scientific environment is determined – the psychological component (the nature of communication between the subjects of the educational process). The results of the survey of applicants of the third (educational and scientific) level of higher education on the issues of conflict situations are analyzed. A comprehensive program for the formation of a psychologically safe educational and scientific environment is proposed, which includes: diagnosis and examination of the psychological safety of the educational and scientific environment; ensuring the emotional comfort of higher education students in the educational process; creating conditions for PhD students to receive educational, informational, organizational, psychological and counseling support; provision of psychological support for PhD students; prevention of psychological violence in higher education; constant monitoring of indicators of psychological safety of the educational and scientific environment; development of conditions for increasing the level of comfort of academic staff, maintaining the proper level of their professional health; creating conditions for improving the quality of scientific activity of teachers and PhD students.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/16422
Розташовується у зібраннях:Статті

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Meshko_OI_2020_09.pdf372,17 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.