Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/16439
Полная запись метаданных
Поле DCЗначениеЯзык
dc.contributor.authorОлексюк, Вікторія Романівна-
dc.date.accessioned2021-01-25T13:35:29Z-
dc.date.available2021-01-25T13:35:29Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.citationОлексюк В. Р. Особливості становлення старшокласника як суб'єта власного життя // Теорія і практика сучасної психології. Запоріжжя : Гельветика, 2020. № 2. С. 135-139uk_UA
dc.identifier.issn2336-6026-
dc.identifier.urihttp://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/16439-
dc.descriptionDOI https://doi.org/10.32840/2663-6026.2020.2.24uk_UA
dc.description.abstractУ статті висвітлено важливі питання становлення старшокласника як суб’єкта власного життя. Зазначено, що ранній юнацький вік є періодом активного усвідомлення буття, визначення світоглядної та моральної позиції, постановки фундаментальних питань пошуку свого призначення, обдумування життєвих перспектив. Констатовано, що дослідження зарубіжних та вітчизняних психологів підтверджують те, що на цьому віковому етапі розвиток самосвідомості зумовлює цілеспрямовану активність зростаючої особистості та конструктивне протікання процесу життєвого самовизначення. На цьому віковому етапі потреби, установки, прагнення, система цінностей хлопців та дівчат набувають форми сенсожиттєвих орієнтацій, котрі виступають стрижнем ціннісно-смислової сфери, конституюють становлення особистості як суб’єкта власного життя. Проаналізовано результати емпіричного дослідження сенсожиттєвих орієнтацій старшокласників, які забезпечують осмисленість часово-смислових аспектів власного життя та усвідомлення себе його автором. Процес становлення старшокласника як суб’єкта власного життя можна охарактеризувати таким чином: часова спрямованість на минуле, теперішнє та майбутнє зумовлює оптимальний процес становлення суб’єктності як усвідомлення себе автором власного життєвого шляху. Часова спрямованість на минуле та майбутнє, негативна оцінка подій теперішнього формує достатній рівень суб’єктності, прийняття відповідальності за власне життя. Часова спрямованість на теперішнє та майбутнє зумовлює середній рівень сформованості уявлень про можливість контролювати події власного життя, недостатній прояв суб’єктності у розбудові свого життя. Часова спрямованість на минуле зумовлює низький рівень розвитку суб’єктності як невпевненість у можливості самостійно програмувати та реалізувати важливі життєві досягнення, неспроможність брати відповідальність за своє життя. Виявлені факти потребують додаткових наукових пошуків та експериментальних підтверджень.uk_UA
dc.description.abstractThe article highlights the important issues of high school student becoming a subject of one’s life. It is noted that early adolescence is a period of active awareness of being, definition of worldview and moral position, raising fundamental questions of finding one’s destination, and reflecting on life prospects. It is stated that studies of foreign and domestic psychologists confirm that at this age stage the development of selfconsciousness determines the purposeful activity of the growing personality and the constructive course of the process of life self-determination. At this age stage, needs, attitudes, aspirations, values of boys and girls acquire the forms of sensory orientations, which are the core of the value-semantic sphere, constituting the formation of personality as the subject of one’s own life. We analyzed the results of empirical research of sensory-life orientations of high school students that provide meaningful temporal and meaningful aspects of one’s life and self-awareness of being its author. The process of becoming a high school student as a subject of one’s own life can be described as: temporal orientation to the past, present and future determines the optimal process of becoming a subjectivity as an awareness of the author of one’s own life path. Temporal focus on the past and future, negative assessment of the events of the present forms a sufficient level of subjectivity, acceptance of responsibility for one’s life. The temporal focus on the present and the future determines the average formation level of awareness of the ability to control the events of one’s life, insufficient display of personality in the development of one’s life. The temporal focus on the past causes a low level of development of subjectivity as uncertainty about the ability to program and realize important life achievements independently, failure to take responsibility for one’s life. The identified facts require additional scientific research and experimental validation.uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.publisherГельветикаuk_UA
dc.subjectстарший шкільний вікuk_UA
dc.subjectособистісне самовизначенняuk_UA
dc.subjectсуб’єкт власного життєвого шляхуuk_UA
dc.subjectсвітоглядuk_UA
dc.subjectсенсожиттєві орієнтаціїuk_UA
dc.subjectsenior school ageuk_UA
dc.subjectpersonal self-determinationuk_UA
dc.subjectsubject of one’s own life pathuk_UA
dc.subjectsensory life orientationsuk_UA
dc.titleОсобливості становлення старшокласника як суб'єта власного життяuk_UA
dc.title.alternativeFeatures of becoming a high school student as a subject of own livesuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Располагается в коллекциях:Статті

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
Oleksyuk_Features_becoming.pdf1,1 MBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.