Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/16633
Назва: Smart-технології як засіб осучаснення природничо-наукової підготовки майбутніх психологів у закладах вищої освіти України
Інші назви: Smart-технологии как средство осовременивания естественно-научной подготовки будущих психологов в учреждениях высшего образования Украины
Smart-Technologies as a means of Modernizing Future Psychologists’ Scientific Training at Ukrainian Higher Education Institutions
Автори: Білик, Валентина
Бібліографічний опис: Валентина Білик Smart-технології як засіб осучаснення природничо-наукової підготовки майбутніх психологів у закладах вищої освіти України // Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Сер. Педагогіка. Тернопіль : ТНПУ ім. В. Гнатюка, 2020. № 2. С. 19-26
Дата публікації: 2020
Видавництво: ТНПУ ім. В. Гнатюка
Ключові слова: SMART-технології
природничо-наукова підготовка
майбутні психологи
заклад вищої освіти
SMART-технологии естественно-научная подготовка
учреждения высшего образования
будущие психологи
SMART-technology
future psychologists
higher educational institutions
Серія/номер: Педагогіка;
Короткий огляд (реферат): Обґрунтовано, що потреба дослідити доцільність застосування SMART-технологій в ході організації освітнього процесу з природничо-наукової підготовки майбутніх психологів у ЗВО України зумовлена запитами сучасного суспільства на компетентних різнобічно розвинених, творчих, здатних до новаторської діяльності, самовдосконалення й саморозвитку фахівців, а також низькою мотивованістю студентів-психологів до такої підготовки та реформами, що відбуваються у системі вищої освіти країни в контексті її інтеграції за світовим освітнім простором. Висловлено гіпотезу про те, що SMART-технології дадуть можливість викладачеві творчо проєктувати освітній процес і здійснювати його у найбільш прийнятній для нинішнього покоління студентів формі, що підвищить у студентів-психологів інтерес до природничо-наукових знань та мотивацію до їх опанування, формуватиме у них креативне мислення і здатність віднаходити різні шляхи для розв’язання однієї проблеми, за необхідності послуговуючись отриманими під час природничо-наукової підготовки у ЗВО знаннями, навичками й уміннями. Зазначено, що проведення педагогічного експерименту дозволило виявити значну позитивну динаміку зміни рівня сформованості природничо-наукової компетентності студентів в експериментальних групах в порівнянні з контрольними, що дозволило підтвердити ефективність й доцільність використання SMART-технологій у ході здійснення природничо-наукової підготовки майбутніх психологів у вітчизняних ЗВО. Окреслено перспективи подальших досліджень, які полягають у розробленні сучасного навчально-методичного супроводу SMART-технологій та пошуку шляхів їх реалізації в ході природничо-наукової підготовки майбутніх психологів в ЗВО України.
Обосновано, что потребность исследовать целесообразность применения SMART-технологий в ходе организации образовательного процесса естественно-научной подготовки будущих психологов в учреждениях высшего образования Украины вызвана запросами современного общества в компетентных всесторонне развитых, творческих, способных к новаторской деятельности, самосовершенствованию и саморазвитию специалистов, а также низкой мотивированностью студентов-психологов к такой подготовке и реформами, происходящими в системе высшего образования страны в контексте ее интеграции в мировое образовательное пространство. Высказана гипотеза о том, что SMART-технологии дадут возможность преподавателю творчески проектировать образовательный процесс и осуществлять его в наиболее приемлемой для нынешнего поколения студентов форме, что повысит у студентов-психологов интерес к естественнонаучным знаниям и мотивацию к их освоению, будет формировать у них креативное мышление и способность находить различные пути для решения одной проблемы, при необходимости используя полученными в ходе естественнонаучной подготовки в учреждениях высшего образования знаниями, навыками и умениями. Отмечено, что проведение педагогического эксперимента позволило установить значительную положительную динамику изменения уровня сформированности естественнонаучной компетентности студентов в экспериментальных группах по сравнению с контрольными, что позволило подтвердить эффективность и целесообразность использования SMART-технологий в ходе осуществления естественнонаучной подготовки будущих психологов в отечественных учреждениях высшего образования. Определены перспективы дальнейших исследований, которые заключаются в разработке современного учебно-методического сопровождения SMART-технологий и поиска путей их реализации в ходе естественнонаучной подготовки будущих психологов в учреждениях высшего образования Украины.
The necessity of educational innovations introduction during the implementation of future psychologists science preparation in higher education institutions is theoretically substantiated. It is indicated that during organization of the educational process of future psychologists science preparation in higher education institutions will be effective pedagogical technologies that will embody both the tactics of organization and tactics of educational activities. It is noted that the necessity to study the feasibility of SMART-technologies during organization of educational process of future psychologists science preparation in higher education institutions in Ukraine is caused by modern society’s demands for competent developed, creative, capable of innovative activities, self-improvement and self-development specialists, low motivation of psychology students to such preparation and reforms that currently take place in the higher education system of Country in the context of its integration into the world educational space. It is hypothesized that SMART-technologies will enable science teacher creatively design educational process in higher education and implement it in the form that is most acceptable to current generation of students, which will increase students' interest in science and motivation to master them, will form creative thinking and the ability to find different ways to solve one problem, if necessary, using the knowledge, skills and abilities acquired during science preparation in higher education institutions. It is noted that the pedagogical experiment revealed a significant positive dynamics of changes in the level of students’ science competence in experimental groups in comparison with the control on the need-sense, cognitive-intellectual, functional-competence, personality-regulatory, reflexive-analytical criteria, which allowed to confirm efficiency and expediency of use the SMART-technologies during implementation of future psychologists science preparation in higher education institutions in Ukraine. The prospects of further research, which consist in the development of modern educational and methodological support of SMART-technologies and searching for the ways to implement them during implementation of science preparation of future psychologists in higher education institutions in Ukraine.
Опис: DOI : 10.25128/2415-3605.20.2.3
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/16633
ISSN: 2311-6382
Розташовується у зібраннях:Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Сер. Педагогіка, 2020, № 2

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
3_BILYK.pdf150,46 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.