Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/16642
Назва: Педагогічні умови формування підприємницького мислення здобувачів вищої освіти
Інші назви: Педагогические условия формирования предпринимательского мышления у соискателей высшего образования
Pedagogical Conditions of Formation of Entrepreneurial Thinking of Higher Education Seekers
Автори: Верітов, Олександр
Бібліографічний опис: Олександр В. Педагогічні умови формування підприємницького мислення здобувачів вищої освіти // Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Сер. Педагогіка. Тернопіль : ТНПУ ім. В. Гнатюка, 2020. № 2. С. 84-94
Дата публікації: 2020
Видавництво: ТНПУ ім. В. Гнатюка
Ключові слова: підприємницьке мислення
підприємницька культура
форми і методи навчання
вибіркова навчальна дисципліна
підприємництво у фізичній культурі і спорті
предпринимательское мышление
предпринимательская культура
формы и методы обучения
вариативная учебная дисциплина
предпринимательство в физической культуре и спорте
entrepreneurial thinking
entrepreneurial culture
forms and methods of teaching
optional discipline
entrepreneurship in physical culture and sports
Серія/номер: Педагогіка;
Короткий огляд (реферат): Відзначено, що актуальність обраної теми дослідження зумовлена тим, що сучасні соціально-економічні реалії вимагають від фахівців галузі фізичної культури і спорту готовності до самореалізації професійного потенціалу в умовах ринкової економіки, а це передбачає отримання певних знань і вмінь із започаткування й розвитку власної справи. Метою статті є педагогічне конструювання форм і методів навчання у межах дисциплін, що забезпечують формування у майбутніх бакалаврів з фізичної культури і спорту підприємницького мислення. Для досягнення зазначеної мети використовувались абстрактно-логічний і системно-структурний методи дослідження. Дисциплінами, що забезпечують формування у здобувачів вищої освіти підприємницького мислення визначено «Підприємництво у фізичній культурі і спорті» і змістовний модуль «Стартапи у галузі» дисципліни «Інноваційні технології спортивного тренування та фізичної культури». Запропоновано форми і методи організації навчального процесу: традиційні лекції, лекції-прес-конференції, лекції-презентації, «круглий стіл», ділові ігри, метод проблемного навчання, робота у малих групах та метод індивідуальної роботи. Зазначені педагогічні умови формування підприємницького мислення сприяють створенню й закріпленню у студентів певних образів-зразків успішних бізнес-проектів у галузі, набуттю навичок самоаналізу підприємницького мислення з використанням відповідних діагностичних методик, створюють умови для творчого спілкування викладача з аудиторією, співтворчості, емоційної взаємодії, а також активізують самостійну пізнавальну діяльність студентів, спонукають їх до пошукової та дослідницької діяльності.
Указано, что актуальность темы исследования обусловлена тем, что современные социально-экономические реалии требуют от специалистов отрасли физической культуры и спорта готовности к самореализации профессионального потенциала в условиях рыночной экономики, а это предполагает получение определенных знаний и навыков по инициации и развитию собственного бизнеса. Целью статьи является педагогическое конструирование форм и методов обучения в рамках дисциплин, обеспечивающих формирование у будущих бакалавров по физической культуре и спорту предпринимательского мышления. Для достижения указанной цели применялись абстрактно-логический и системно-структурный методы исследования. Дисциплинами, которые обеспечивают формирование у студентов предпринимательского мышления, определены «Предпринимательство в физической культуре и спорте» и модуль «Стартапы в отрасли» дисциплины «Инновационные технологии спортивной тренировки и физической культуры». В качестве форм и методов организации учебного процесса предложены: традиционные лекции, лекции-пресс-конференции, лекции-презентации, «круглый стол», деловые игры, метод проблемного обучения, работа в малых группах, метод индивидуальной работы. Описанные педагогические условия формирования предпринимательского мышления способствуют созданию и закреплению у студентов определенных образов успешных бизнес-проектов в отрасли, приобретению навыков самоанализа предпринимательского мышления при помощи соответствующих диагностических методик, создают условия для творческого общения преподавателя с. аудиторией, эмоционального взаимодействия, а также активизируют самостоятельную познавательную деятельность студентов, побуждают их к исследовательской деятельности.
The relevance of the chosen research topic is due to the fact that modern social and economic environment requires specialists in the area of physical culture and sports to be ready for self-realization of professional potential in terms of market economy, which requires certain knowledge and skills to start and develop their own business. The purpose of the article is to suggest the pedagogical construction of forms and methods of teaching within the disciplines which ensure the formation of entrepreneurial thinking of future bachelors in physical culture and sports. To achieve this goal, abstract-logical and system-structural research methods have been used. The author’s concept of the process of formation of information and communication, economic and managerial components of entrepreneurial culture of future bachelors in physical culture and sports involves the implementation of preparatory, theoretical and practical stages. The formation of entrepreneurial culture at the preparatory stage is associated with the compulsory discipline “Information Technology in Physical Culture and Sports” (second semester). The theoretical stage involves mastering the study material of optional courses “Management in Physical Culture and Sports” (third semester), “Marketing of Physical Culture and Sports” (fourth semester), “Entrepreneurship in Physical Culture and Sports” (fifth semester), “Innovative technologies of sports training and physical culture” (sixth semester). The practical stage includes the preparation and defense of a course work and internships at enterprises that provide physical culture and health services. The disciplines ensuring the formation of entrepreneurship in higher education are defined as “Entrepreneurship in physical culture and sports” and the content module “Startups in the field” of the discipline “Innovative technologies of sports training and physical culture”. The discipline “Entrepreneurship in Physical Culture and Sports” has four credits, each of which corresponds to a certain module. The following forms and methods of organization of educational process have been offered: traditional lectures, lectures-press conferences, lectures-presentations, a round table, business games, method of problem-based learning, work in small groups and a method of individual work. These pedagogical conditions for the development of entrepreneurial thinking contribute to the creation and consolidation of certain patterns of successful business projects in the field, the acquisition of skills of self-analysis of entrepreneurial thinking using appropriate diagnostic techniques, create conditions for creative communication with the audience, collaboration in the creation process, emotional interaction and activate students’ independent cognitive activity, encourage them to perform search and research activities.
Опис: DOI : 10.25128/2415-3605.20.2.12
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/16642
ISSN: 2311-6382
Розташовується у зібраннях:Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Сер. Педагогіка, 2020, № 2

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
12_VERITOV.pdf185,17 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.