Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/16644
Title: Професійна підготовка майбутніх фахівців з фізичної терапії та ерготерапії в закладах вищої освіти України
Other Titles: Профессиональная подготовка будущих специалистов по физической терапии и эрготерапии в высших учебных заведениях Украины
Professional Training of Future Specialists in Physical Therapy and Ergotherapy at Higher Education Institutions of Ukraine
Authors: Чепурна, Наталя
Bibliographic description (Ukraine): Чепурна Н. Професійна підготовка майбутніх фахівців з фізичної терапії та ерготерапії в закладах вищої освіти України // Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Сер. Педагогіка. Тернопіль : ТНПУ ім. В. Гнатюка, 2020. № 2. С. 102-109
Issue Date: 2020
Publisher: ТНПУ ім. В. Гнатюка
Keywords: ерготерапевт
заклад вищої освіти
освітні програми
фізичний терапевт
высшие учебные заведения
образовательные программы
физический терапевт
эрготерапевт
occupational therapist
universities
curricula
physical therapist
Series/Report no.: Педагогіка;
Abstract: Реформування реабілітаційної системи в Україні поступово змінює підходи до надання допомоги пацієнтам різного віку на усіх її етапах (стаціонарний, санаторний, диспансерний). Реабілітаційне обстеження пацієнта, встановлення реабілітаційних цілей, проведення реабілітаційних втручань, подальше коригування індивідуальної програми реабілітації, вимагає від фахівців різних спеціальностей міждисциплінарної колаборації в багатьох сферах життя людини, а саме: фізичному, психологічному, емоційному та соціальному благополуччі. Проаналізовано існуючі освітні програми підготовки майбутніх фахівців за спеціальністю 227 «Фізична терапія та ерготерапія» на бакалаврському та магістерському рівнях в закладах вищої освіти (ЗВО) України. За даними Єдиної Державної Електронної бази з питань освіти (ЄДБО) та сайтів ЗВО проаналізовано напрями професійної підготовки майбутніх фахівців вказаної спеціальності. Акцентовано увагу на компонентах освітніх програм ЗВО циклів професійної підготовки на бакалаврському і магістерському рівнях. Формування мультидисциплінарного підходу при підготовці майбутніх фахівців з фізичної реабілітацїї в Україні відповідно до стандартів і рекомендацій щодо забезпечення якості в Європейському просторі вищої освіти (ESG) вимагає від ЗВО максимальної автономії в цій спеціальності. Можливість поєднання набутих теоретичних знань циклу дисциплін професійної підготовки з напряму «Фізична терапія та ерготерапія» в ЗВО України з проходженням практики безпосередньо на клінічних базах закладає у майбутніх фахівців всебічний та поетапний підхід в роботі до кожного пацієнта.
Реформирование реабилитационной системы в Украине постепенно изменяет подходы к оказанию помощи пациентам разного возраста на всех ее этапах (стационарный, санаторный, диспансерный). Реабилитационное обследование пациента, постановка реабилитационных задач, проведение реабилитационных вмешательств, дальнейшая коррекция индивидуальных программ реабилитации требует от специалистов различных направлений межпредметной коллаборации во многих сферах жизни человека, а именно: физической, психологической, эмоциональной, социальном благополучии. Представлен анализ существующих образовательных программ профессиональной подготовки будущих специалистов по специальности 227 «Физическая терапия и эрготерапия» на бакалаврском и магистерском уровнях в высших учебных заведениях Украины согласно данным сайтов высших учебных заведений и Единственной государственной электронной базе. Проанализировано направления профессиональной подготовки будущих специалистов данной области. Кроме того, акцентировано внимание на компонентах образовательных программ высших учебных заведений циклов профессиональной подготовки на бакалаврском и магистерском уровнях.
Reformation of Ukrainian rehabilitation system is changing approaches gradually to providing aid for the patients of different age at all stages (in-patient, sanatorium, dispensery). Rehabilitation examination of a patient, establishment of rehabilitation goals, conduction of rehabilitation manipulations, further correction of rehabilitation individual program require different multidisciplinary collaboration of different professions in many branches of life to achieve physical, psychological, emotional and social wellness. The article presents the analysis of the current curricula for professional training of students in specialty 227 «Physical and Occupational Therapy» at bachelor and master's levels in Ukrainian universities. The approaches of branches in professional training analysis were analyzed using the data from the Unitary State Electronic Database on Education and universities’ websites. Here, the main focus is on the professional components of the universities’ curricula at bachelor and master's levels. Formation of multidisciplinary approach in professional training of specialists in physical rehabilitation in Ukraine requires from universities maximum autonomy in mentioned specialty according to the standards and recommendations for providing quality in European higher education environment. The possibility of combining the acquired theoretical knowledge of the cycle of rofessional training disciplines in the field of "Physical Therapy and Occupational Therapy" in universities of Ukraine with practice directly on clinical bases provides a comprehensive and step-by-step approach to each patient in future specialists.
Description: DOI : 10.25128/2415-3605.20.2.14
URI: http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/16644
ISSN: 2311-6382
Appears in Collections:Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Сер. Педагогіка, 2020, № 2

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
14_CHEPURNA.pdf148,52 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.