Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/16648
Назва: Формування комунікативних компетентностей студентів-медиків у процесі евристичного вивчення іноземної мови
Інші назви: Формирование коммуникативных компетентностей студентов-медиков в процессе эвристического изучения иностранного языка
The Formation of Medical Students’ Communicative Competencies in the Process of Heuristic Learning of a Foreign Language
Автори: Усенко, Наталія
Бібліографічний опис: Усенко Н. Формування комунікативних компетентностей студентів-медиків у процесі евристичного вивчення іноземної мови // Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Сер. Педагогіка. Тернопіль : ТНПУ ім. В. Гнатюка, 2020. № 2. С. 133-140
Дата публікації: 2020
Видавництво: ТНПУ ім. В. Гнатюка
Ключові слова: комунікативні компетенції
евристичне навчання
самостійна пізнавальна діяльність
творчі методи
освітні продукти
коммуникативные компетенции
эвристическое обучение
самостоятельная познавательная деятельность
творческие методы
образовательные продукты
communicative competencies
heuristic education
independent cognitive activity
creative methods
educational products
Серія/номер: Педагогіка;
Короткий огляд (реферат): Обґрунтовано доцільність використання евристичних технологій навчання на заняттях з іноземної мови. Досліджено характеристики та особливості евристичного освоєння матеріалу з іноземної мови: уміння самостійно визначати мету, завдання і способи самостійної навчальної роботи, творчо переосмислювати і трансформувати одержані знання та способи пізнавальної діяльності, здатність створювати власні освітні продукти (оригінальні нові знання та способи діяльності) й адекватно оцінювати перебіг і результати самостійної пізнавальної діяльності. Зазначено, що евристичне вивчення іноземної мови позитивно впливає на формування комунікативних компетентностей студентів, оскільки підвищує їх мотивацію та пізнавальну активність, знімає напругу на занятті, сприяє рівній діалоговій взаємодії між суб’єктами навчання, полегшує сприйняття матеріалу тощо. Принципово важливим є положення, що без наявності особистісної значущості того матеріалу, який вивчається, не можна сподіватися на його освоєння (переосмислення, трансформацію тощо) на рівні особистості. В цьому сутність і складність евристичного підходу до навчання, тому що сучасне суспільство не задовольняється тими знаннями, які просто запам’ятовуються. В зв’язку з цим з’являється необхідність розглядати формування комунікативних компетентностей студентів-медиків з позицій особистісно зорієнтованого евристичного навчання. Доведено, що евристична організація вивчення іноземної мови та її провідна складова – пізнавально-творча самостійна робота – стає суттєвим чинником успішного формування і вдосконалення комунікативних компетентностей студентів, якщо реалізуються дидактично обґрунтований комплекс спеціально підібраних евристичних методів і підготовлених завдань, необхідних для виконання самостійної творчої діяльності, зорієнтованих на успішну професійну діяльність та особистісно-професійний розвиток майбутніх медиків.
Обоснованы возможности использования эвристических технологий в процессе изучения иностранного языка. Исследованы характеристики и особенности эвристического освоения материала по иностранному языку: умение самостоятельно определять цели, задачи и методы самостоятельной учебной работы, творчески переосмысливать и преобразовывать приобретенные знания и методы познавательной деятельности, умение создавать собственные образовательные продукты (оригинальные новые знания и методы деятельности) и адекватно оценивать процесс и результаты самостоятельной познавательной деятельности. Отмечается, что эвристическое изучение иностранного языка положительно влияет на формирование коммуникативных компетентностей студентов, так как повышает их мотивацию и познавательную активность, снимает напряжение на уроке, способствует равноправному диалоговому взаимодействию между субъектами обучения, облегчает восприятие материала и т. д. Принципиально важно, что без наличия личного значения изучаемого материала нельзя надеяться на его освоение (переосмысление, трансформацию и т. д.) на уровне личности. В этом суть и сложность эвристического подхода к обучению, потому что современное общество не удовлетворено теми знаниями, которые просто запоминаются. Поэтому необходимо рассмотреть вопрос о формировании коммуникативных компетентностей студентов-медиков с позиций личностно-ориентированного эвристического образования. Доказано, что эвристическая организация изучения иностранного языка и его ведущая составляющая – когнитивная и творческая самостоятельная работа – становится важным фактором успешного формирования и совершенствования коммуникативных компетентностей студентов, если реализуется дидактически обоснованный комплекс специально отобранных методов и подготовленных заданий, необходимых для выполнения самостоятельной творческой деятельности, ориентированной на успешную профессиональную деятельность и личностно-профессиональное развитие будущих медиков.
The article substantiated the feasibility of using heuristic technologies of studying at the foreign language lessons. The characteristics and peculiarities of heuristic development of material in a foreign language are investigated: the ability independently to define the purpose, tasks, methods of independent educational work, creatively rethink and transform the acquired knowledge and methods of cognitive activity, the ability to create their own educational products (original new knowledge and methods of activity) and to evaluate adequately the process and results of independent cognitive activity. It is noted that heuristic study of a foreign language has a positive effect on the formation of students’ communicative competencies, as it increases their motivation and cognitive activity, relieves tension at the lesson, promotes equal dialogue interaction between subjects of study, facilitates the perception of material, etc. To measure how successfully the formation of students’ communicative competencies was, diagnostic and evaluation complex had been developed through the identification of the quality of their main educational products (reports, dialogues, presentations, etc.) Their quantity and quality become an indicator of the forming of these competencies and creative self-realization in general. Such products are a more motivated goal for them than simply mastering knowledge and skills with their little (if any) further application. The product reflects both mastered knowledge, skills and characteristics of communicative activity. In heuristic learning, the product is the purpose of activity, and motives, knowledge and skills are means to achieve such a goal. It is fundamentally important that without the presence of personal significance of the material being studied, one cannot hope for its development (rethinking, transformation, etc.) at the level of personality. This is essence and complexity of the heuristic approach to learning, because modern society, market relations are not satisfied with the knowledge which is simply remembered. Therefore, there is a need to consider the formation of communicative competencies of medical students from the positions of personally oriented heuristic education. It is proved that heuristic organization of studying a foreign language and its leading component – cognitive and creative independent work – becomes a significant factor in the successful formation and improvement of students’ communication competencies, if they implement a didactically grounded complex of specially selected heuristic methods and prepared tasks necessary for performing independent creative activities oriented to successful professional activity and future doctors’ personal professional development.
Опис: DOI : 10.25128/2415-3605.20.2.18
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/16648
ISSN: 2311-6382
Розташовується у зібраннях:Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Сер. Педагогіка, 2020, № 2

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
18_USENKO.pdf145,21 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.