Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/18320
Назва: Ціннісно-смислові профілі особистості на різних рівнях релігійної активності: універсальне й диференціювальне
Інші назви: PERSONAL VALUE-SENSE PROFILES AT DIFFERENT LEVELS OF RELIGIOUS ACTIVITY: UNIVERSAL AND DIFFERENTIAL
Автори: Савелюк, Наталія Михайлівна
Бібліографічний опис: Савелюк Н. Ціннісно-смислові профілі особистості на різних рівнях релігійної активності: універсальне й диференціювальне // Психологія особистості : науковий журнал. 2019. № 1(10). С. 89-99.
Дата публікації: 2019
Видавництво: ДВНЗ «Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника»
Ключові слова: особистісний профіль
цінності
релігійна активність
релігійні цінності
personal profile
values
religious activity
religious values
Короткий огляд (реферат): У статті теоретично аналізується поняття «особистісний профіль» та емпірично доповню-ються ціннісно-смислові виміри його конструювання. Використаний у дослідженні психодіагностичний інструментарій склали: «Питальник релігійної активності» Д. Смірнова, «Експрес-діагностика соціальних цінностей» Н. Фетіскіна, В. Козлова, Г. Мануйлова та «Шістнадцять особистісних факторів» Р. Кетте-ла. Математична обробка кількісних даних здійснювалася із застосуванням t-критерію Ст’юдента та фак-торного аналізу методом головних компонент. Через вирахування квартилів первинну вибірку респондентів поділено на чотири підгрупи з різними – від найнижчого до найвищого – рівнями релігійної активності. В емпіричному дослідженні встановлені наступні пріоритетні соціальні цінності: на найнижчому рівні релігійної активності – вдале одруження/заміжжя, проводження часу в колі сім’ї та декілька близь-ких друзів; на нижчому за середній рівні – проводження часу в колі сім’ї, вдале одруження/заміжжя та декілька близьких друзів; на вищому за середній рівні – проводження часу в колі сім’ї, вдале одруження/за-міжжя та релігія, а на найвищому – релігія, проводження часу в колі сім’ї та розмірковування про Бога, молитви. Констатовано, що на вищих рівнях релігійної активності найбільш істотно посилюється зна-чущість релігійних цінностей, а також цінностей спілкування з рідними та близькими друзями, волон-терства, інтелектуального саморозвитку та здорового харчування, меншою мірою – спортивних вправ, залучення у суспільну діяльність і знайомства з новими людьми. Істотною мірою не змінюється суб’єк-тивна привабливість захопливої роботи/навчання, вдалого одруження/заміжжя та кар’єри. Універсальною характеристикою особистісних ціннісно-смислових профілів і низькорелігійних, і високорелігійних суб’єктів визначено більше тяжіння критично мислячих і ліберально налаштованих особистостей до здобуття високого соціального та матеріального статусу. Диференціювальними особ-ливостями – відмінні на різних рівнях релігійної активності предиктори прагнення особистості до інтелек-туального самовдосконалення, а також її більшої спрямованості на вузькоособистісні або розлогі соціальні контакти.
The concept of «personal profile» and empirically complements the value oriented sense dimensions of its construction are theoretically analyzes in the article. The psychodiagnostic tests used in the study were: «Questionnaire of religious activity» by D. Smirnov, «Express diagnostics of social values» by N. Fetiskin, V. Kozlov, G. Manuilov, and «Questionnaire of 16 P. F.» by R. Kettel. The mathematical processing of quantitative data was performed using Student’s t-test and factor analysis by principal component method. By subtracting the quartiles, the primary sample of respondents was divided into four subgroups with different levels of religious activity, from the lowest to the highest. The empirical study identified the following priority social values: at the lowest level of religious activity – successful marriage, spending time with family and a few close friends; at the lower than average level – spending time with family, having a good marriage and a few close friends; at the above average level – spending time in the family, successful marriage, religion, at the highest level – religion, spending time with the family and meditating on God, praying. It is stated that at the higher levels of religious activity, the most significantly increases the religious values, as well as the values of communication with family and close friends, volunteering, intellectual self-development and healthy eating; increases to a lesser extent – sports exercises, involvement in social activities and acquaintance. The subjective appeal of exciting work / study, successful marriage and career does not change significantly. The universal characteristic of personal value-senses profiles of both low-religious and high-religious subjects is determined by the higher gravity of critically-minded and liberal-minded individuals to attain high social and material status. Differentiating features are predictors of the desire of the individual for intellectual self-improvement at different levels of religious activity, as well as his greater focus on narrow personal or wide-ranging social contacts.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/18320
ISSN: 2309-785X
е-2413-7863
Розташовується у зібраннях:Статті

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Saveluk21.pdf1,15 MBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.